وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مجوز دادن به اوکراین برای حمله به خاک روسیه عواقب خطرناکی در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به غرب درباره مجوز دادن به اوکراین برای حمله به عمق روسیه هشدار داد.

وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بحث در مورد اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از سلاح‌های غرب برای حمله به عمق روسیه مانند بازی با آتش است و عواقب خطرناکی دارد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که آنها در حال بحث در مورد اجازه دادن به نیروهای مسلح اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد غربی برای حمله به عمق خاک روسیه هستند.

لاوروف در ادامه بیان کرد: همانطور که رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است مسکو بر اساس درک خود از تهدیدات غرب تصمیمات کافی اتخاذ خواهد کرد. نتیجه گیری به عهده شماست.

یک منبع به شبکه «ای بی سی نیوز» گفت که زلنسکی طی یک جلسه طولانی طرح دقیقی را در مورد نحوه استفاده کی یف از موشک‌های دوربرد برای حمله به خاک روسیه به بلینکن و لیستی از اهداف احتمالی را به وی ارائه کرد. با این حال «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، در نشستی در کی یف هیچ تصمیمی در مورد مجوز اوکراین برای حمله به اهدافی در داخل روسیه با تسلیحات آمریکایی نگرفتند.