قم- رئیس شورای هیئات مذهبی قم از استاندار قم و شورای فرهنگی عمومی استان خواست تا در راستای میزبانی هر چه بهتر و شایسته از زائران، سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) در قم تعطیل اعلام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشعری رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: دهم ماه ربیع الثانی سالروز وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است که به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی از سوی هیأت‌های مذهبی و نهادها در استان قم برگزار می‌شود.

اشعری عنوان کرد: کاروان‌های متعدد زائران از شهرهای دیگر نیز برای شرکت در مراسم عزاداری شهادت بانوی کرامت و عرض ارادت به ساحت کریمه اهل بیت علیهم السلام در این روز به شهر مقدس قم سفر می‌کنند و حتی موکب داران عراقی و استان‌های دیگر نیز در این ایام برای خدمات رسانی به زائران و عزاداران در قم حضور می‌یابند و مبادرت به برپایی موکب می‌کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم ابراز کرد: انتظار می‌رود که برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های عزاداری و استقبال و میزبانی مطلوب از زائران، سالروز وفات شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها، شهر مقدس قم تعطیل اعلام شود.

وی تاکید کرد: از استاندار قم و همچنین شورای فرهنگ عمومی استان درخواست می‌شود تا با اعلام تعطیلی این روز، شرایط را برای خدمت رسانی بهتر به عزاداران اخت الرضا علیه اسلام و میزبانی شایسته‌تر مردم ولایتمدار و انقلابی شهر قم از زائران دخت موسی بن جعفر علیه السلام فراهم کنند.

اشعری با بیان اینکه باید روز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام علیها همگان دین خود را با ارائه خدمت مطلوب به ساحت کریمه اهل بیت علیهم السلام ادا کنند افزود: باید با برنامه ریزی مناسبت شرایط را برای اسکان و پذیرایی حداکثری از زائران فراهم کرد و در این راستا هیأت‌های مذهبی و گروه‌های مختلف مردمی و جهادی آمادگی لازم را دارند.