جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت:فراجا به نیابت از همه کشورهای جهان با مواد مخدر مبارزه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور امروز در شانزدهمین نشست فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و انتظامی مستقر در تهران اظهار داشت: ما هر ساله با گرامیداشت هفته انتظامی جمهوری اسلامی از شما دعوت می‌کنیم که در این نشست حضور پیدا کنید و با بخشی از اقداماتی که در طول سال انجام می‌گیرد مطلع و آشنا می‌شوید.

جانشین فراجا با اشاره به اینکه پلیس در همه کشورها وظیفه تأمین آرامش برای شهروندان و مقابله با جرایم را برعهده دارد، گفت: کشور ما به واسطه موقعیت جغرافیایی با پانزده کشور همسایه هستیم وبا این کشورها ارتباط خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله انتظامی و نظامی داریم.

سردار رضایی افزود: البته برخی از کشورهای همسایه ازجمله همسایه شرقی ما دچار فتنه استکبار شده‌اند که موجب ایجاد بزرگترین مرکز تولید مواد مخدر در جهان شده است که این موضوع ما را مجبور به مقابله و مبارزه با گروه‌های قاچاق مواد مخدر می‌کند.

وی ادامه داد: پلیس ما بر اساس آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی با سوداگران مرگ مقابله می‌نماید و در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر که قصد قاچاق به کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس دارند، سالانه بیش از ۱۰۰۰ تن مواد مخدر کشف می‌کنیم.

جانشین فراجا عنوان کرد: ما در هفته‌ی انتظامی همه ساله برای خانواده کارکنان انتظامی و همچنین خانواده شهدای فراجا در کشور جشن برپا و از آنان تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته یکی از مأموریت‌های پلیس را با شما میهمانان در میان می‌گذاریم، عنوان کرد: امسال هم پلیس فضای سایبر (فتا) که یکی از پلیس‌های موفق در حوزه مأموریتی خود است برخی از اقدامات آنکه بیشتر جنبه پیشگیری و آموزشی داشت برای شما تشریح شد.

سردار رضایی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم کودکش صهیونیستی در فلسطین و لبنان، اظهار داشت: این رژیم اشغالگر یک پادگان تروریستی است که به وسیله آمریکا و برخی کشورهای غربی با هزاران تن ابزار جنگی و تسلیحاتی حمایت می‌شود.

جانشین فراجا بیان داشت: رژیم صهیونیستی در اقدامات تروریستی خود میهمان عزیز ما شهید اسماعیل هنیه را که در زمان تحلیف رئیس جمهورمان در ایران بود به شهادت رساند این گروه تروریستی همچنین مستشاران و وابسته‌های نظامی ما را که در کشورهای دوست عراق، سوریه و لبنان حضور داشتند به شهادت رساند.

سردار رضایی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حق دفاع از خود طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل به این تجاوز و جنایت هوشمندانه پاسخ داد و در صورت تکرار خطا از سوی این رژیم با پاسخ محکم و شدیدتر ما مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پلیس مکلف است در همه حوزه‌های امنیتی و آرامش جامعه ورود پیدا کند، عنوان کرد: روح حاکم بر برنامه‌ها و راهبرد جمهوری اسلامی در حوزه پلیس؛ پیشگیری از جرایم است که در این مورد هم فراجا بسیار موفق عمل کرده است.

جانشین فراجا در پایان با تاکید بر مبارزه قاطع پلیس کشورمان با قاچاق مواد مخدر گفت: بر اساس اعلام رسمی سازمان ملل کشور جمهوری اسلامی ایران خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا ما به نیابت از همه کشورهای جهان با این پدیده مقابله می‌کنیم، لذا کشورهای شما هم باید در این زمینه سهم خود را مشخص کنند.