شهرکرد-تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امروز بالاترین سطح تنش در منطقه اتفاق افتاده و اسرائیل در آستانه اضمحلال موجودیتی قرار دارد و بعد از گذشت یک سال به هیچ کدام از اهداف خود دست پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا اسماعیلی امروز در نشست تخصصی گفتمان برتر فرهنگی اظهار کرد: بعضی از تحلیلگران و یا حالا مردم طوفان‌الاقصی را به عنوان شروع جنگ از طرف حماس می‌دانند اما این عملیات اساساً یک جنگ نیست بلکه یک عملیات هست در دل یک جنگ ۷۶ ساله که کمتر از ۲۴ ساعت طول کشید و به اتمام رسید و طی یک سال گذشته رژیم صهیونیستی در حال پاسخ دادن به این عملیات است.

وی افزود: اگر برگردیم به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی قبل از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی یعنی از قبل از ۱۹۴۸ حدود ۷۶ سال پیش که این رژیم منحوس اعلام موجودیت کرد و یهودیان به واسطه انگلیس در سرزمین فلسطین مستقر شدند بین سه تا هفت درصد از مردم به واسطه یک شخص ایرانی زمین‌های خود را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دادند.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به شبهات موجود در جامعه که مردم فلسطین زمین‌های خود را به صهیونیست‌ها واگذار کردند، ادامه داد: همانگونه که ذکر شد تنها سه تا هفت درصد از مردم فلسطین اقدام به واگذاری زمین‌های خود کردند که این اتفاق نیز توسط یک واسطه انجام شد.

اسماعیلی عنوان کرد: پس از آن رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند این سه تا هفت درصد را گسترش دهد و درنتیجه گردان‌هایی تشکیل و جنگ‌های متعددی رخ می‌دهد تا سال ۱۹۴۷ و یک سال قبل از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی که سازمان ملل قطعنامه‌ای مبنی‌بر کنار گذاشتن اختلافات و وجود دو دولت در یک سرزمین صادر می‌کند و رژیم صهیونیستی اعلام موجودیت می‌کند.

وی اضافه کرد: از سال ۱۹۴۸ تا امروز ما دو مقطع رویارویی اعراب و اسرائیل را داشتیم که یکی مقطع قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ ۱۹۴۸ است یعنی در همان سال اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی، هشت سال بعد جنگ ۱۹۵۶، جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ جنگ و جنگ سال ۱۹۷۳ که شش سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد.

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: آن چیزی که در این جنگ‌ها اتفاق افتاد این بود که طرف تقابل با رژیم صهیونیستی دولت‌های عرب هستند و محتوا و ماهیت جنگ نیز پان عربیسم یا برگرداندن حیثیت اعراب است که توسط اسرائیل از بین رفته است؛ در تمامی این جنگ‌ها دولت‌های عربی شکست خوردند و هم سرزمین‌های تحت سیطره رژیم صهیونیستی و هم آوارگان فلسطینی بیشتر شد.

اسماعیلی یادآور شد: این موضوع که رژیم صهیونیستی دو ماه پس از عملیات طوفان‌الاقصی به مردم غزه پیشنهاد داد که ۲ میلیون ۵۰۰ نفر ساکن این باریکه ۳۶۰ کیلومتری می‌توانند به مثلاً ۵ گروه ۵۰۰ هزار نفری تقسیم شده و به کشورهایی مانند مصر، اردن و سایر کشورهای عربی پناهنده شوید اما مردم می‌پذیرند که زیر بمباران صهیونیست‌ها باشند ولی اون بحث آوارگی را قبول نکنند به این علت است که انسان‌های آواره ابتدایی این جنگ هنوز بعد از ۷۵ سال به هیچ عنوان از یک زندگی مناسب و در شأن انسان برخوردار نیستند.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک تفکر و تغییری در طرف مقابل و همچنین تغییری در ماهیت جنگ ایجاد می‌شود؛ این نکته بسیار مهم است که پس از انقلاب اسلامی یکی از اولین اقدامات حضرت امام (ره) تعطیلی سفارت اسرائیل در ایران و بعد از آن نیز به نوعی تأسیس یا گسترش حزب‌الله بود بنابراین از اینجا ماهیت جنگ دارای روحیه مقاومت می‌شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به الهام گرفتن از انقلاب اسلامی در تفکر مبارزه، افزود: اداره و استمرار این تفکر توسط حضرت امام (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری تا به امروز ادامه یافته است و درواقع این امر خط سیر تمدنی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

اسماعیلی ادامه داد: امروز اگر کسی در این نقطه تحلیل کرده و بگوید اسرائیل بعد از یک سال از جنگ غزه ۴۱ هزار انسان را به شهادت رساند، به لبنان حمله کرد و در آخرین مرحله تنش سید حسن نصرالله، دبیرکل جبهه مقاومت را به شهادت رساند یعنی تحلیل نقطه‌ای داشته باشد و به این خط سیر را نگاه کند احساس می‌کند این اعلام قدرت طرف مقابل است اما اساساً این نیست یعنی به هیچ عنوان این امور اثر قدرت نیست.

وی با بیان اینکه پس با الهام از انقلاب اسلامی و تفکر اسلامی در مفهوم مبارزه تغییر ایجاد شد، عنوان کرد: در حال حاضر ماهیت مبارزه تبدیل به جهاد و گروه‌های متخاصم از دولت‌ها تبدیل به نیروهای مقاومت مردمی مانند انصارالله، حشدالشعبی، حزب‌الله و امثالهم شده‌اند یعنی هنر امام خمینی (ره) این بود که مبارزه را به سطح ملت‌ها تعریف کرد.

تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد: عملیات طوفان الاقصی نیز مبارزات را در دل ملت‌ها قرار داد و حتی فراتر از ملت‌های مقاومت در انگلیس، اروپا و آمریکا مردم علیه دولت‌های خود و کمک به نسل‌کشی در فلسطین در حال اعتراض هستند پس این نکته بسیار مهمی است که اساس حرکت انقلاب اسلامی بر پایه آگاه سازی ملت‌ها و توده‌های مردم است.

اسماعیلی تصریح کرد: پس الگو و ماهیت مبارزه تغییر می‌کند و درنتیجه به جنگ ۳۳ روزه می‌رسیم و حزب‌اللهی که امروز بعضی احساس می‌کنند با شهادت سیدحسن نصرالله تضعیف شده در سال ۲۰۰۶ یعنی نزدیک به ۲۰ سال قبل ۳۳ روز در مقابل اسرائیل مقاومت می‌کند در حالی که از این ۳۳ روز ۳۰ در محاصره کامل بوده و اتفاقاً به پیروزی نیز دست پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: بعد از جنگ ۳۳ روزه جنگ‌های ۲۲ روزه، ۱۱ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه نیز رخ داد و پس از آن نیز سیف‌القدس بود که رژیم صهیونیستی ۴۸ ساعت درخواست آتش بس می‌کند و پس از آن نیز به طوفان‌الاقصی می‌رسیم؛ این یعنی انقلاب اسلامی ماهیت مبارزه را تغییر داد پس انقلاب اسلامی ملت‌ها را بیدار کرده و این بیداری اسلامی اتفاق افتاده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: حال این سوال مطرح می‌شود که آیا با تغییر دولت‌ها ما تغییر در ماهیت حرکت داریم؟ قطعاً خیر؛ در استراتژی کلی ما هیچ تغییری نداریم اما در ممکن است در تاکتیک‌های جزئی تغییراتی داشته باشم اما حمایت ما از مقاومت و فلسطین هیچ تغییری نخواهد داشت.

اسماعیلی افزود: پس از عملیات طوفان‌الاقصی رژیم صهیونیستی در چند مرحله تلاش کرد آبروی از دست رفته خود را بازگرداند، در مرحله اول تلاش کرد با کشتار وسیع گزاره شکست ناپذیری خود خود را مجدد به دست بیاورد اما این اقدامات موجب نفرت بین‌المللی از رژیم صهیونیستی شد، در مرحله بعد تلاش کرد پای ایران را به جنگ بکشانند، پس از آن تلاش کرد جنگ بین اسرائیل و غزه را تبدیل به جنگ بین ایران و آمریکا کند چراکه اگر ایران و آمریکا وارد جنگ می‌شدند اسرائیل فرصت نفس کشیدن پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: بنابراین اسرائیل با زدن کنسولگری ما در سوریه تلاش کرد ایران را وارد جنگ کند اما مدیریت شد و این اتفاق نیفتاد، راهبرد آخر این رژیم نیز ترور رهبران است شیوه ترور رهبران یعنی با اقدام به زدن رهبران می‌کنند تا بدنه دچار انحراف و تشدد شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: بعد از شهادت شهید هنیه سطح تنش در منطقه بالا رفت یعنی رژیم صهیونیستی در نهایت تلاش برای حفظ موجودیت خود است؛ حزب‌الله در اولین مرحله جواب داد و در چهارم شهریورماه عملیات اربعین را اجرایی و حومه تل‌آویو را مورد حمله قرار می‌دهد حال چرا حومه تل‌آویو مورد هدف قرار می‌گیرد؟ چون ممکن است رژیم صهیونیستی در پاسخ بیروت رو هدف قرار دهد و درنتیجه تقابل دولت رخ دهد.

اسماعیلی اضافه کرد: در محور مقاومت ۵ کشور یمن، عراق، سوریه، ایران و لبنان وجود دارند که فقط سوریه و ایران به شکل حاکمیتی مقاومت می‌کنند و مابقی گروه‌های مردمی هستند حزب‌الله دولت لبنان نیست.

وی تصریح کرد: حزب‌الله در حمله به حوزه تل‌آویو ۲۰۰ نفر از یگان ۸۲۰۰ یعنی رأس تصمیم‌سازی امنیت رژیم صهیونیستی را می‌زند اما نکته مهم این است که این رژیم کشته‌های خود را مخفی می‌کنند ما شهدامون رو با افتخار سر دست می‌گیریم بعد ما احساس می‌کنیم که ما داریم مرتب شهید میدیم اما واقعیت میدان این نیست.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به بالا رفتن سطح تنش، یادآور شد: تأخیری که در انتقام ایران از اسرائیل در شهادت شهید هنیه رخ یک امر کاملاً تکنیکی است اما اینکه این تأخیر موجب شد این رژیم دست به شهادت سیدحسن نصرالله بزند باید توجه کنیم امروز راهبرد رژم صهیونیستی زدن رهبران جبهه مقاومت است.

اسماعیلی بیان کرد: بنابراین امروز بالاترین سطح تنش اتفاق افتاده و رژیم در آستانه اضمحلال موجودیتی قرار دارد و بعد از گذشت یک سال به هیچکدام از اهداف خود دست پیدا نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رژیم صهیونیستی سه راهکار پیش رو دارد اولین مورد جنگ فرسایشی است که به هیچ عنوان رژیم نمی‌تواند وارد این جنگ شود دومین مورد عبور از خط قرمزها مانند ترورهایی که در حال انجام آن‌ها است و بالا بردن سطح تنش‌ها تا حد امکان و سومین مورد نیز قبول شکست و پذیرش شروط مقاومت که همان پایان جنگ است که در این شرایط بعید است رژیم صهیونیستی به این سمت حرکت کند و احتمالاً تا زمان انتخابات آمریکا رژیم صهیونیستی به شیوه‌ای که در حال حاضر در پیش گرفته ادامه خواهد داد.