قزوین- سرپرست فرمانداری البرز با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های فرهنگی باید برنامه‌های کاربردی، تخصصی و اثر گذار در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، گفت: اثر اقدامات باید ملموس باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد فتوحی در سومین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان که با محوریت پیگیری طرح جامع پیشگیری از خودکشی برگزار گردید اظهار کرد: شهرستان البرز دارای ویژگی‌های منحصر به فرد اجتماعی است و به همین جهت ابعاد آسیب‌های اجتماعی نیز متنوع می‌باشد، لذا نگاه تخصصی و ویژه نسبت به موضوع خودکشی که علل و زمینه‌های گوناگونی را در پی دارد باید اعمال گردد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی و در راستای پیشگیری از خودکشی باید سیاست گذاری و برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد و با بکارگیری یک مدل مدون، ضمن مشخص شدن وظایف، نقاط ضعف و قوت نیز مشخص می‌شود و ارزیابی دقیق تری از اقدامات صورت می‌گیرد.

فتوحی تأکید کرد: شرح وظایف ادارات در طرح جامع پیشگیری از خودکشی مشخص است و روسای ادارات باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و در صورت عدم توجه قطعاً پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

سرپرست فرمانداری البرز با اشاره به اعتبارات فرهنگی شهرداری‌ها گفت: شهرداران و مجموعه شهرداری‌ها نسبت به اعتبارات فرهنگی اهتمام داشته و باید مدیران دستگاه‌های فرهنگی با ارائه برنامه‌های کاربردی، تخصصی و اثر گذار در حوزه آسیب‌های اجتماعی از این ظرفیت نیز به نحو احسن استفاده کنند.

فتوحی خاطر نشان کرد: خروجی برنامه‌ها باید بررسی گردد و صرف برگزاری یک برنامه‌ی فرهنگی کافی نیست، لذا نمود اقدامات فرهنگی باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی و به ویژه خود کشی ملموس باشد.

و در خصوص اثرگذاری انجمن‌های مردم نهاد گفت: حضور فعال و اثرگذار سمن‌ها و انجمن‌های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی، می‌تواند گامی موثر و تسهیل کننده در این حوزه باشد و می‌بایست جلساتی تخصصی با حضور ادارات و سمن‌ها جهت برنامه‌ریزی و سازماندهی اقدامات صورت گیرد و این موضوع باید با توجه به شرایط شهرستان به طور جد پیگیری گردد.

سرپرست فرمانداری البرز در پایان سرپرست فرمانداری البرز با تأکید بر اهتمام ادارات نسبت به آسیب‌های اجتماعی و موضوع خودکشی گفت: همه ادارات موظفند برنامه‌های کاربردی و تخصصی خود را در حوزه پیشگیری از خودکشی برای شش ماهه دوم سال به صورت مکتوب ارائه و نسبت به اجرا و نظارت مصوبات اقدام نمایند.

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور دادستان، بخشداران، شهرداران و روسای ادارات برگزار گردید، ضمن بررسی عملکرد ادارات، شرح وظایف دستگاه‌ها در خصوص طرح جامع پیشگیری از خود کشی ارائه و مورد پیگیری قرار گرفت.