زنجان-هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین دوره نمایشگاه سراسری صنایع دستی عصر دوشنبه با حضور مسئولان استانی در زنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین دوره نمایشگاه سراسری صنایع دستی عصر دوشنبه با حضور مسؤولان استانی در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی زنجان افتتاح شد.

در هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، شرکت کنندگانی از ۱۵ استان شامل لرستان، کردستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، ایلام، فارس، مازندران و زنجان حضور یافته و ۶۰ نوع آش مختلف را عرضه می‌کنند.

همچنین شرکت کنندگانی از سه کشور پاکستان، افغانستان و لبنان نیز در این جشنواره، آش‌های خود را عرضه می‌کنند درحالیکه در دوره قبل جشنواره تنها شرکت کنندگانی از کشور روسیه در جشنواره حضور داشتند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: داوری جشنواره آش نیز در روز چهارم برنامه انجام خواهد شد و به سه نفر اول کاسه ملیله به عنوان یکی از صنایع دستی زنجان اهدا می‌شود.

درایوش نادری افزود: ۱۱۸ غرفه برای ۲۰۰ هنرمند صنایع دستی سراسر کشور همزمان با برگزاری هفدهمین دوره جشنواره آش ایرانی برپا شده است و هجدهمین دوره نمایشگاه صنایع دستی با حضور ۳۱ استان کشور و شهرها و روستاهای صنایع دستی برپا می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله مقدماتی بین ۱۰۰ متقاضی و داوری آش‌های پخته شده به ۱۰ شرکت کننده برتر، غرفه رایگان برای طبخ آش‌های سنتی اختصاص یافت.