رشت- دبیر اجرایی رویداد «بچه های مسجد» ارزیابی ۱۴ اثر در این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: از این تعداد ۹ اثر پذیرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی زحمتکش بعد از ظهر دوشنبه در نشست رسانه‌ای رویداد «بچه های مسجد» در رشت اظهار کرد: این رویداد از تابستان سال گذشته فعالیتش را با ۱۴ مربی در ۱۲ منطقه آستارا، خمام، سنگر، کوچصفهان، معلولین، چهل تن، حافظ آباد و حمیدیان آغاز کرد.

دبیر اجرایی رویداد «بچه های مسجد» با اشاره به جزئیات بیشتر این رویداد بیان کرد: مهدی یوسف زاده، رضا حقی، فرهاد رحمان زاده، مهدی کاشی و محمد پورجعفری از اساتید هنری این رویداد هستند.

زحمتکش اضافه کرد: پژوهش درباره افراد موفق و افراد تأثیرگذار و مشکلات منطقه انجام و تولید متن آغاز شد و به دست کارگردان‌ها رسید.

وی از ارزیابی ۱۴ اثر در رویداد «بچه های مسجد» خبر داد و افزود: در نهایت ۹ اثر به مرحله اجرا راه پیدا کرد که ۴ نمایش «خود کرده را تدبیر نیست» به کارگردانی ملیحه پرهیزگار، «آلزایمر» به کارگردانی فریده هاشمی، «حاجت روا» به کارگردانی حمیده رازه و «فانوس» به کارگردانی بهار روا ۱۸ مهرماه در مسجد چهل تن رشت اجرا می‌شود.

به گفته دبیر اجرایی رویداد «بچه های مسجد»، پنج نمایش «شرطبندی» به کارگردانی محمدجواد جهانی، «فراموشی» به کارگردانی علیرضا حقیقی، «شکوفه» به کارگردانی میلاد بیانی، «کاسه شیر» به کارگردانی محمدمهدی فرهمند و «حشمت جنگل» به کارگردانی مهران مهر شهنازی در ۱۹ مهرماه در مسجد جامع اسلام آباد شاقاجی (سنگر) اجرا می‌شود.

زحمتکش از برگزاری مراسم اختتامیه در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) روستای برکاده کوچصفهان همزمان با ۲۰ مهرماه خبر داد و اضافه کرد: آرش ساربان، سید مصطفی موتورچی و محمد پورجعفری هیئت داوران این رویداد نمایشی را تشکیل می‌دهند.

لزوم ایجاد فرهنگ سراها در حاشیه شهر

محمد پورجعفری، عضو هیئت داوران رویداد نمایشی «بچه های مسجد» در این نشست اظهار کرد: ایجاد فرهنگ سراها در حاشیه شهرها به ویژه رشت ضرورت دارد.

به گفته وی، ایجاد فرهنگ سراها در محلات و حواشی شهر فقط اثر فرهنگی ندارند، بلکه باعث رشد اقتصادی محله نیز می‌شوند.

عضو هیئت داوران رویداد نمایشی «بچه های مسجد» با اشاره به نقش محوری مساجد در محلات حاشیه شهر، بیان کرد: فعالیت‌های هنری می‌تواند نسل نوجوان و جوان را از آسیب‌ها مصون نگه دارد.