تهران- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از آمادگی تمام بخش های مرتبط با سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳ این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود افشین بعد از ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی معاونین فنی و کارشناسان سرشماری کشاورزی سال ۱۴۰۳ استان تهران طی سخنانی با اشاره به اینکه آخرین سرشماری کشاورزی در سال ۱۳۹۳ انجام شده است، اظهار داشت: این سرشماری، ششمین سرشماری کشاورزی کشور است و هدف از اجرای آن فراهم کردن اطلاعات لازم برای برنامه ریزی صحیح در بخش کشاورزی خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای سرشماری در استان تهران همزمان با سراسر کشور، افزود: حوزه‌های کاری مأموران آمارگیر در شهرستان‌های استان تهران مشخص شده و بر اساس آن سازمان اجرایی در سایر رده‌ها اعم از کارشناسان، معاونین فنی و رده‌های ستادی و پشتیبانی شکل گرفته و شرح وظایف تعیین شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: بدین ترتیب حدود ۳۰۰ نفر در رده‌های اجرایی مختلف سرشماری اعم از آمارگیر، کارشناس، معاون فنی و رده‌های ستادی حضور خواهند داشت.

وی افزود: عملیات میدانی سرشماری از ۱۲ آبان ماه به مدت ۴۵ روز خواهد بود و مأموران سرشماری اطلاعات بیش از ۶۰ هزار بهره بردار در استان تهران را پرسش و ثبت خواهند کرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار داشت: با هدف ایجاد وحدت رویه و آشنایی با حدود وظایف و اختیارات در هر رده اجرایی، آموزش‌های لازم پیش بینی شده است که تا قبل از شروع عملیات میدانی کلاس‌های آموزشی مورد نظر برگزار خواهند شد، یکی از این کلاس‌ها نیز مربوط به آموزش معاونین فنی و اجرایی شهرستان هاست که از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس فرمان رئیس جمهور، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوطه از جمله فرمانداری‌های استان تهران و بخش‌های زیرمجموعه، همکاری و تعامل سازنده‌ای در اجرای ششمین سرشماری کشاورزی خواهند داشت و با همکاری هم شاهد اجرای مطلوب و با کیفیت این سرشماری در استان تهران خواهیم بود.

افشین ابراز امیدواری کرد: مردم فهیم استان تهران با همکاری در اجرای این سرشماری و پاسخگویی صحیح به سوالات، زمینه را برای جمع آوری آمارهای با کیفیت فراهم کنند.