ایلام-معاون عمرانی استاندار ایلام از نصب ۲۸ دوربین پلاک خوان در شهر ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر دوشنبه در جلسه پایش تصویری شهر ایلام عنوان کرد: پایش تصویری پیچیدگی‌های خاص خود را داشته است و دستگاه‌های متعددی در آن ایفای نقش دارند که اجرای دقیق و استاندارد آن بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کارایی، دوام، امنیت و مقرون به صرفه بودن چهار ویژگی مهم سیستم پایش تصویری است که هم در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری باید مدنظر قرار بگیرد.

معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه بخشی از سیستم پایش تصویری در استان و شهر ایلام در سال گذشته کار شده است، تاکید کرد: در گام اول شهرداری ایلام بایستی نسبت به تکمیل وبهره برداری آنها تسریع نماید که در این راستا ۵۵ میلیارد تومان اعتبار از تخصیص داده شده و برای ادامه فاز بعدی نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات تامین گردیده که شهرداری ایلام با کمک مشاور پروژه باید نسبت به کنترل ضوابط فنی، برآورد قیمتها، تایید اصالت و مالکیت نرم افزارها، پیش بینی بروزرسانی و جانمایی دوربین‌های سامانه و در نظر گرفتن صرفه و صلاح دولت، در قرارداد پیشنهادی اقدام کند و ضمن تسریع در اجرا و جذب اعتبارات بر رعایت استانداردهای پایش تصویری نظارت کنند.

هژبری گفت: ۲۸ سامانه پلاک خوان و ۱۲ سامانه ثبت تخلف در سیستم پایش تصویری درون شهری ایلام راه اندازی خواهد شد که تمام این سامانه چه در حوزه سخت افزاری و چه در بخش نرم افزاری توسط متخصصان داخلی طراحی و اجرا می‌شود.

وی گفت: ما در حال گذار به سمت هوشمند سازی هستیم و استفاده از سامانه‌های پایش تصویری در مدیریت شهری اجتناب ناپذیر بوده و نقش موثری در بهبود ترافیک، ارایه خدمات شهری وکاهش هزینه خواهد داشت.