قزوین- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: فاز دوم پروژه مرمت کاروانسرای سعدالسلطنه خیابان سپه قزوین با مشارکت مالک بنا درحال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا خزائلی با اشاره به روند مرمت این بنای تاریخی افزود: طرح مرمت این بنای تاریخی برای احیای آن با تغییر کاربری به‌عنوان هتل سنتی از دی ماه سال گذشته با تصویب شورای فنی میراث‌فرهنگی استان و با محوریت مرمت ضلع شمالی و شمال‌غربی بنا آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین ادامه داد: در فاز دوم مرمت این طرح که تحت نظارت کارشناسان مرمت اداره‌کل درحال انجام است اقدام‌هایی چون آواربرداری، پیگردی، استحکام‌بخشی، اجرای مجدد کل سازه بنا و پوشش بام در ضلع شمال غربی در دستور کار قرار دارد.

خزائلی خاطرنشان کرد: برای اجرای فاز دوم این پروژه مبلغ ۱۰ میلیاردریال از محل اعتبارات ملی دستگاه اختصاص داده شده و در صورت تامین اعتبار در ادامه مرمت ضلع جنوب‌غربی اجرا خواهد شد.

او یادآور شد: برداشت الحاقات، برداشت بافت فرسوده و تخریب‌شده، اجرای مجدد بدنه‌ها و سازه اصلی بنا و اجرای مجدد تزئینات بنا از جمله اقدام‌هایی است که در این طرح پیش‌بینی شده‌است.