قزوین- مدیرکل کمیته امداد استان قزوین دردیدار با رئیس دانشگاه فرهنگیان از تحصیل ۴۶۵ فرزند تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین در دانشگاههای سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر ظاهری در دیدار با رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی قزوین اظهار کرد: حمایت‌های کمیته امداد در زمینه‌های فرهنگی محدود به دوره مدرسه و دبیرستان نیست بلکه برنامه ریزی و حمایت در دوره‌های تحصیلات تکمیلی تا مقطع دکترا از جمله وظایف کمیته امداد در قبال دانشجویان تحت حمایت خود است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون برنامه‌های متعددی نظیر خدمات مشاوره، آگاه‌سازی و آموزش‌های مهارت‌های زندگی ویژه دانش آموزان و دانشجویان این نهاد تحت نظر مجرب‌ترین اساتید و مراکز مشاوره برگزار شده است.

ظاهری تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد حضرت امام (ره) ویژه ایام تحصیل نیست، بلکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تعطیلات تابستان اردوهای زیارتی، آموزشی تربیتی برای دانش آموزان و دانشجویان برگزار می‌گردد که در تابستان امسال ۱۰۱۶ نفر در اردوهای فرهنگی این نهاد شرکت کردند که اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

وی افزود: از جمله خدمات دیگر این نهاد به دانشجویان تحت حمایت، تأمین شهریه دانشجویی و پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی است که با آغاز سال تحصیلی جدید به‌حساب این دانشجویان واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته مداد استان قزوین عنوان کرد: در شش ماه نخست امسال تعداد ۸۲ فقره وام دانشجویی بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال به دانشجویان عزیز پرداخت شده که با آغاز سال تحصیلی جدید نیز این نهاد آماده ارائه این خدمت به دانشجویان است.