همدان ـ عضو تیم ملی تکواندوی کشور ورزش تکواندوی همدان نیازمند تقویت زیر ساختها و حمایت بیشتر است.

محمد مهدی کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه متولد سال ۱۳۸۲ در همدان است و در حال حاضر دانشجوی ترم هفتم رشته زیست شناسی است اظهار کرد: از سن ۳ سالگی ورزش تکواندو را زیر نظر استاد مهدی صمدی تبار شروع کردم.

عضو تیم ملی بزرگسالان تکواندو کشور با اشاره به اینکه از سن هفت سالگی وارد مسابقات شدم و در رده‌های سنی مختلف از نونهالان و نوجوانان قهرمان استان و کشوری شدم افزود: بنده به عنوان نماینده نونهالان استان در مسابقات کشوری حضور داشتم و با قهرمانی‌هایی که در مسابقات داشتم جواز حضور در انتخابی تیم ملی را به دست آوردم و درسال ۲۰۱۷ موفق شدم تا لباس تیم ملی را به تن کنم و عضو تیم ملی شدم.
وی با بیان اینکه در اولین مسابقات تیم ملی با حضور در مسابقات آسیایی در کشور ویتنام که با حضور ۱۷ کشوربرگزار شد و مسابقات نزدیک به سطح جهانی بود مقام سوم را کسب کردم که در واقع ما تیمی در این مسابقات حضور داشتیم و مدال من در بخش دو نفره سوم شدیم.
کرمی با بیان اینکه بعد از آن نیز به تمرینات خودم ادامه دادم و در سال ۲۰۱۹ در مسابقات جام جهانی در جین به عنوان تنها نماینده ایران در رده سنی نوجوانان حضور پیدا کردم و با کسب مدال برنز بعد از چین و ویتنام به مقام سوم این مسابقات رسیدم.
وی با بیان اینکه در سال ۲۰۲۲ در مسابقات کرنمنت جهانی بلغارستان شرکت کردم و در رده بزرگسالان مدال ارزشمند نقره انفرادی را کسب کردم تصریح کرد: در این دوره از مسابقات کشورهای مختلف مانند آمریکا و فرانسه، هونکونگ و… حضور داشتند که بنده بعد از فرانسه دوم شدم.
این قهرمان همدانی با بیان اینکه البته تا دو ماه قبل از مسابقات بلغارستان در کشور ترکیه نیز در مسابقاتی‌که برگزار شد رتبه سوم را در بخش انفرادی داشتم در سال ۲۰۲۴ نیز در مسابقات جهانی بلغارستان در بخش تیمی سوم شدیم.
وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر نیز با حضور در تیم ملی خود را برای دو مسابقه جهانی که قرار است در دهه سوم مهر ماه در کشور کرواسی و کشور بلژیک برگزار شود حضورداشته باشم گفت: بنده تنها نماینده ایران در این دو مسابقات هستم.
کرمی با اشاره به اینکه در دو ماه پیش نیز در مسابقات قهرمانی دانشجویان نیز که در اصفهان برگزار شد سوم شدم تصریح کرد: بیش از ۵۰ مدال مختلف در رده استانی، کشوری و بین المللی دارم که کسب همه این مدال‌ها با تلاش و کوشش، توکل بر خدا و و حمایت‌های خوب پدر و مادرم به عنوان رکن اساسی موفقیتم و تلاش‌های مربی خوبم آقای صمدی تبار به دست آمده و از زحمات آنها تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه هر رشته ورزشی چالش‌ها و مشکلات خود را برای ورزشکاران دارد و برای رسیدن به قله‌های والا باید در برابر مشکلات صبور و مقاوم بود گفت: واقعاً من در مسیر پر پیچ خم و سخت این رشته ورزشی تنها نقطه اتکا وامیدم خدا بوده و اگر جایی به زمین افتادم و شکست خوردم مطمئن هستم که خداوند مصلحت و سرنوشت بهتری را برایم رقم زده است.
کرمی با اشاره به اینکه کسی که در رشته تکواندو وارد می‌شود بین ۵ تا ۶ سال استعدادیابی می‌شود گفت: بنده در حال حاضر با تیم تهران کار می‌کنم و بی مهرهایی که در همدان داشتم نتوانستم در شهر واستان خودم بمانم.
عضو تیم ملی تکواندوی کشور با بیان اینکه حمایت از یک ملی پوش باید در استان بیشتر باشد گفت: خوب وقتی حمایتی نباشد انگیزه هم از بین می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه زیر ساخت‌های ورزشی همدان در رشته‌های مختلف به وِرزش تکواندو نیازمند اصلاح حمایت است تصریح کرد: ما در همدان استعدادهای خوبی در این رشته ورزشی دارم که باید استعدادیابی شوند و بتوانند به موفقیت‌های چشمگیر برسند.

برچسب‌ها