گزارش مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد بررسی عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال در جلسه علنی امروز قرائت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه مقصودی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش مشترک کمیسیون اقتصادی و کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در موضوع بررسی عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال، تبصره ۱۸ در قوانین بودجه ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ و تبصره ۲ بودجه ۱۴۰۳ کل کشور را قرائت کرد.

وی اعلام کرد: از دیرباز یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور مسئله تأمین مالی، تولید و اشتغال بوده است، از این رو طی سال‌های اخیر مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد دولت سیاست اعطای تسهیلات حمایتی با نرخ سود ترجیحی با بهره گیری از وجوه اعتباری در قوانین بودجه سنواتی را به عنوان یکی از رویکردهای خود در نظام مالی- اقتصادی ایران تصویب کرده است.

مقصودی ادامه داد: برخلاف اهداف قانونگذاران تا قبل از سال ۱۴۰۰ مبالغ اختصاص یافته به حوزه تولید و اشتغال موفق عمل نکرده است، به گونه‌ای که به استناد گزارش‌های اخذ شده میزان اثربخشی تسهیلات اشتغال‌زایی اعطا شده طی ۲ دوره مذکور با ابهام فراوانی مواجه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر این، طی سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۹ منابع محدودی برای تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال مصوب شد که همان منابع محدود هم حداکثر به میزان ۱۰ درصد تخصیص یافت.

.