رئیس مجلس شورای اسلامی از اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر رسوب اعتبارات اشتغال در بانک‌ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد بررسی عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال با انتقاد از اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای پورمحمدی در صحبت‌های خود گفت که ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبارات بخش اشتغال در بانک‌ها رسوب کرده و سوال بنده آن است که آیا ما مسئول رسوب شدن پول در بانک‌ها هستیم؟ دستگاه‌های اجرایی در این خصوص مسئول هستند و نباید پول در بانک رسوب می‌کرد.

وی ادامه داد: با همکاری مجلس یازدهم و دولت سیزدهم حساب پیشرفت و عدالت برای بخش اشتغال ایجاد شد و ما این صندوق را ایجاد کردیم تا اهرمی برای اشتغال باشد و هر سال منابع بخش اشتغال تخصیص پیدا کند و بر آن نظارت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال اعتباراتی تخصیص داده شده اما رئیس سازمان برنامه و بودجه به راحتی می‌گوید که پول نمی‌دهیم و ۳۱ همت از اعتبارات اشتغال در بانک‌ها رسوب شده است.

قالیباف در ادامه خطاب به نمایندگان گفت: ما الان در حال بررسی یک موضوع مهم و آن هم اشتغال هستیم اما برخی از نمایندگان آنطور که باید و شاید به محتوای جلسه توجه نمی‌کنند. اگر مطلب و نامه‌ای دارید به دفتر دولت در مجلس شورای اسلامی دهید و در جلسات نظارتی، نباید درگیر موضوعاتی دیگر باشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در شرایط کمبود منابع هستیم و اگر هم پولی وجود دارد باید با همکاری دولت و مجلس تخصیص پیدا کند. موضوع اشتغال و تولید بسیار مهم است و همه ما باید این موضوع را در نظر داشته باشیم.