بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و رزمایش‌های پدافندغیرعامل توسط دستگاه‌ها اجرایی استان ضرورت است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح سه‌شنبه در نشست گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با تاکید بر رعایت الزامات پدافند غیر عامل در زیرساخت‌های استان، اظهار داشت: شناسایی تهدیدها و اولویت بندی آنها، شناختن نقاط آسیب پذیر و اقدام برای کاهش آنها از اصول پدافند غیرعامل است.

جانشین شورای پدافند غیر عامل استان بوشهر تصریح کرد: هدف اصلی موضوع پدافند غیرعامل کاهش آسیب پذیری و مخاطرات در مواقع بروز بحران می‌باشد، در این راستا شورای پدافند غیر عامل استان با راهبری استاندار بوشهر برای صیانت و حفاظت از زیرساخت‌های استان و کاهش تهدیدات و مخاطرات برنامه ریزی لازم به عمل آورده است.

وی افزود: حفاظت و حراست از دارایی‌ها و زیرساخت‌های ایران اسلامی و مقابله با تعرض دشمنان و حفظ جان و مال و ناموس مردم عزیزمان از اهمیت والایی برخوردار است.

شناسایی نقاط ضعف و قوت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: بر همین اساس لازم است در هفته پدافند غیر عامل، شهروندان از طریق آموزش‌های کاربردی با ابعاد گسترده ی دفاع غیر عامل آشنایی یافته تا با تقویت آمادگی‌های ذهنی و روحی بتوانند در مقابل تهدیدات دشمنان ایستادگی کنند.

وی عنوان کرد: همچنین در این بخش باهدف افزایش سطح دانایی سیستم منابع انسانی، برنامه‌های آموزشی برای مسئولین و کارشناسان پدافند غیر عامل دستگاه‌ها برگزار شود، زیرا به کارگیری این آموزه‌ها موجب بازدارندگی دشمن و ارتقای پایداری ملی در کشور خواهد شد.

پورات خاطرنشان کرد: فرمانداری‌ها، همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در هفته پدافند غیر عامل، برنامه‌های ابلاغی سازمان پدافند غیر عامل کشور را با جدیت اجرایی و جلسات کمیته پدافند غیر عامل ادارات را تشکیل کنند.

وی نسبت به برگزاری رزمایش‌های تخصصی توسط دستگاه‌های اجرایی در این هفته تاکید کرد: برآیند برگزاری این رزمایش‌ها شناسایی نقاط ضعف و قوت سیستم و باهدف تداوم کارکردها و خدمات رسانی به مردم شریف استان بوشهر می‌باشد.