ساوه- معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ۱۴ واحد غیرمجاز و مداخله کننده در امور درمان طی یک ماه گذشته در این استان تعطیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا علیزاده اظهار کرد: در راستای سلامت همشهریان، با ِتمام مداخلاتی که در حوزه درمان توسط متصدیان و افراد فاقد صلاحیت به صورت غیر قانونی در اماکن فاقد مجوز و یا دارای مجوز ارائه شود، برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: یک ماه گذشته ۱۴ واحد غیر مجاز و مداخله کننده در امور درمان توسط کارشناسان مدیریت نظارت و اعتباربخشی امور درمان شناسایی و اعمال قانون شدند.

علیزاده تصریح کرد: به همشهریان توصیه می‌شود جهت دریافت هرگونه خدمات درمانی بخصوص امور مربوط به زیبایی، دندانپزشکی، طب سنتی به پزشکان مراجعه کرده و از حضور در مراکزی که فاقد تابلوی پزشک است و یا پروانه‌های قانونی پزشک در معرض دید مراجعه کنندگان نصب نشده است، خودداری کنند.

وی اعلام کرد: انجام هرگونه خدمات درمانی زیبایی از جمله تزریق ژل و بوتاکس، لیزر، مزودرم، میکرونیدلینگ، پرسینگ در آرایشگاه‌ها و مراکزی شبیه آن تحت عناوین کلینیک‌های زیبایی توسط افراد غیر پزشک ممنوع است و از مسئولین اصناف درخواست می‌شود جهت حفظ و مراقبت از سلامت مردم با خاطیان برخورد جدی کنند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: مردم تحت تأثیر تبلیغات گول زننده فضاهای مجازی از جمله اینستاگرام قرار نگیرند و قبل از آنکه خدمت درمانی را از آنان دریافت کنند نسبت به مجوزهای وزارت بهداشت و یا سازمان نظام پزشکی اطمینان حاصل کنند.

علیزاده ضمن اعلام برخورد جدی با خاطیان گفت: با توجه به افزایش جرایم مداخله کنندگان در امور درمان از ۸۵ میلیون تا ۵۸۰ میلیون تومان در بار اول و در بار دوم تا بیش از یک میلیارد تومان، از همه همشهریان درخواست کرد در صورت مشاهده فعالیت این افراد، اطلاعات آنان را به معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه اعلام کنند.