بیرجند- رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از کنترل و نظارت ۹۲۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی متردد درمحورهای مواصلاتی استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حیدری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، در قالب طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان حمل و نقل عمومی، ۹۲۳ دستگاه ناوگان مورد بازدید و کنترل قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: طی کنترل و نظارت‌های انجام شده ۳۱۰ مورد تخلف احصاء شده که پس از بررسی، موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده شده تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود.

وی ادامه داد: در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد.

حیدری بیان کرد: در بخش ناوگان باری نیز اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل (بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرارگاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.