بیرجند- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی از حمایت این ستاد از تشکل‌های مردمی مطالبه گر در چارچوب قانون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم شهریاری صبح سه شنبه در نشست خبری بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر واجب دینی است که دستورالعمل قانونی هم دارد و تکلیفی برای مردم جامعه است.

به گفته وی نتایج امر به معروف برای فرد و جامعه بسیار مؤثر است و فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر با همکاری بدنه مردمی، نخبگانی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

حجت الاسلام شهریاری تاکید کرد: در عرصه مردمی، تذکر لسانی نیاز به آموزش دارد که از طریق آموزش‌های مجازی کشوری، افراد می‌توانند مرحله به مرحله از آموزش‌های مورد نظر برای فعالیت در عرصه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.

به گفته وی این ستاد از تشکل‌های مردمی مطالبه گر در چارچوب قانون حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه بررسی شکایات و مشکلات مردم برای اقدام در هر زمینه‌ای انجام می‌شود، افزود: نشست نخبگانی و برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، انجام پژوهش و حمایت از مقالاتی که در راستای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشد، از جمله اقدامات مورد نظر است.

وی از راه اندازی شوراهای برای رصد ترک فعل کارکنان در ادارات خبر داد و تصریح کرد: در این راستا به کارکنان دستگاه‌های اجرایی آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی متذکر شد: رویکرد ستاد رصد، پیگیری و آموزش است و امر به معروف و نهی از منکر تکلیف اجتماعی و دینی است که در این راستا شعار "بی تفاوت نباشید" تعریف شده است.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی متشکل از رئیس ستاد، دبیر و معاونت‌های مختلف است، گفت: ریاست آن را نماینده ولی فقیه برعهده دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: اولین وظیفه ستاد فرهنگ سازی و آموزش است و ساماندهی تشکل‌های مردمی و تقویت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر وظایف این ستاد است.

حجت اسلام شهریاری به اشاره به قانون حمایت از ران و ناهیان از منکر افزود: آسیب شناسی برای مشخص شدن علل ترک امر به معروف و رسیدگی به موضوع حجاب از دیگر وظایف این ستاد است که برای این منظور مردم باید پای کار بیایند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی تاکید کرد: بزرگ‌ترین معروف توجه به واجبات دین و دفاع از نظام و بزرگترین منکر آسیب رساندن به نظام است.

وی با بیان اینکه ما مأمور به پیگیری امور مربوط هستیم، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تعطیل پذیر نیست.