تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

بوشهر- مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر با اشاره به افزایش ذخیره کود در بوشهر گفت: ۳۸ هزار تن کودهای یارانه ای برای استان بوشهر تخصیص داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو عمرانی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تولید و تأمین کود مورد نیاز کشاورزان در سال زراعی جدید، اظهار کرد: طبق برنامه ابلاغی تخصیص کودهای یارانه‌ای، از مجموع مذکور، ۲.۴ میلیون تن کودهای ازته، ۴۰۰ هزار تن کودهای فسفاته و ۲۰۰ هزار تن کودهای پتاسه است که سهم استان بوشهر در این بخش به میزان ۳۸ هزار تن است.

وی با بیان اینکه افزایش سهمیه ابلاغی ۱۰ هزار تن داده شده است افزود: تخصیص کودهای ازته براساس الگوی کشت و کودهای فسفاته و پتاسه براساس محصولات استراتژیک و اساسی ابلاغ شده که لازم است این پروتکل رعایت شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: عمرانی با بیان اینکه در حال حاضر تقاضا کمتر از میزان تأمین است، یادآور شد: با شروع کشت پاییزه، به طور حتم با افزایش تقاضا، میزان تأمین نیز به موازات آن افزایش می‌یابد و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

عمرانی ادامه داد: در حاضر بیش از ۵ هزار تن میزان ذخایر استراتژیک انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که این رقم در سال گذشته ۳۵۸۴ هزار تن بوده است.

وی برنامه ابلاغی کودهای ازته، فسفاته وپتاسه استان را ۳۸۹۲۹ تن دانست که تا این مدت ۸۵۰۰ تن آن تأمین شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه کمبود نقدینگی یکی از علت‌های استفاده کم از انواع نهاده‌های کشاورزی است افزود: ضروری است برای تأمین امنیت غذایی، افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و تأمین عناصر غذایی در خاک، طبق استانداردها از انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته، پتاسه به همراه کودهای آلی و بیولوژیک برای تولید پایدار محصولات کشاورزی و جلوگیری از خسارت احتمالی استفاده شود.