وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: توسعه بدون مردم به مقصد نمی‌رسد و تنها راه حل آن برداشتن موانع است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از الواح هخامنشی در حالی در موزه ملی ایران برگزار شد که رئیس جمهور اول به دیدن این الواح در بخش موزه ایران باستان رفت و سپس نشستی را با حضور فعالان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی داشت و نماینده هر صنف مطالبات خود را بیان کردند.

در این مراسم همچنین رضا صالحی امیری وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: حضور رئیس جمهور در مراسم امروز نشان دهنده آن است که میراث فرهنگی و صنایع دستی یک دستاورد روشن دارد و آن هم غنای فرهنگی، تاریخی، تمدنی این سرزمین است. فرهنگ ایران غنی است و قدرت تمدن سازی داشته و دارد.

وی گفت: وفاق یعنی عقلانیت به جای عصبیت، همدلی به جای انشقاق و انتقام، گفت‌وگو برای حل مسائل به جای تخریب و عبور از حاشیه، اخلاق گرایی و پرهیز از بداخلاقی.

صالحی امیری بیان کرد: میراث فرهنگی محور هویت ملی، دینی و سیاسی است. گردشگری نیز محصول ثبات، امنیت و دیپلماسی فرهنگی است.

وی همچنین گفت: گردشگری زبان صلح و گفت‌و گو است. گردشگری در ایران کنار میراث فرهنگی هویت و شخصیت بیشتری خواهد داشت. سرمایه گذار و سرمایه گذاری موتور متحرک و پیشران این حوزه است باید بسترهای لازم را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کنیم. توسعه بدون مردم به مقصد نمی‌رسد. برای تحقق این هدف تنها یک راه حل وجود دارد و ان هم برداشتن موانع است.

وی گفت: ما باید بتوانیم بر پروژه دروغ ایران هراسی فائق بیاییم. ایرانی‌ها تلاش می‌کنند وفاق و همراهی و صلح را در جهان گسترش دهند. ما می‌توانیم با اعتمادسازی بین ایرانیان خارج از کشور آنها را با ظرفیت‌های ملی خود آشنا کنیم.

وی گفت: در پایان برنامه هفتم باید ۱۴۳۰ هتل را به ۱۹۳۰ هتل برسانیم. همچنین صادرات صنایع دستی باید به ۴۹۲ میلیون دلار افزایش یابد. یکی از راه حل های آن استفاده از ظرفیت نخبگان برای شناسایی راهبردهای ممکن است. ما در این زمینه جلسه راهبردی را تشکیل دادیم تا استراتژی‌های کلان را استخراج کنیم و با هماهنگی دستگاه‌ها موانع برداشته شود.