همدان ـ استاندار همدان گفت: یکی از عوامل مهم در توسعه پایدار شهری، مشارکت شهروندان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری‌شمسی در نشست با رئیس، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار همدان اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در مدیریت موفق شهری و توسعه پایدار، مشارکت فعال شهروندان است.

ااستاندار همدان افزود: یجاد احساس مسئولیت در میان شهروندان و ارائه خدمات مناسب، می‌تواند باعث شود که مردم بیشتر در امور شهری همراهی و مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: بحث اصلی نظام حکمرانی شهری و روستایی بر اساس یک مثلث مدیریتی شکل می‌گیرد و این مثلث شامل شهروندان، شوراهای اسلامی (منتخبین مردم) و سازمان‌های اداری (شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) است.

استاندار همدان تصریح کرد: این سه ضلع با همکاری و هماهنگی یکدیگر می‌توانند به مدیریت مؤثر شهری و روستایی بپردازند و مدیریت بدون حضور هر یک از این اضلاع، کارآمد نخواهد بود.

ملانوری‌شمسی تاکید کرد: شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان اصلی مدیریت شهری دارای اختیارات وسیعی است و تا بالاترین سطوح حاکمیت امکان پیگیری مسائل را دارد.

وی افزود: وسعه شهری و جذب سرمایه‌گذار بستگی به ایجاد زیرساخت‌های مناسب دارد و شوراها و شهرداری‌ها باید به طور جدی در این زمینه اقدام کنند.

استاندار همدان گفت: همدان با وجود منابع طبیعی غنی و جاذبه‌های گردشگری، نیازمند مدیریت درست منابع و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: برنامه‌های توسعه‌ای و زیربنایی در مدیریت شهری هیچ‌گاه از بین نخواهند رفت و تأثیرات طولانی مدتی دارند.