یکی از سخنرانان کنفرانس سارکوم سر و گردن کودکان گفت: به پیشرفت‌های خوبی در درمان سارکوم کودکان رسیده‌ایم و برگزاری چنین کنفرانس‌هایی فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات میان استادان و متخصصان است.

نفیسه مرتضوی، از سخنرانان کنفرانس سارکوم سر و گردن کودکان، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بی‌شک یکی از فواید اصلی چنین کنفرانس‌هایی آشنا کردن متخصصان با یافته‌های جدید است که مانع اقدامات تشخیصی و درمانی غیرضروری و هزینه‌بر می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه به پیشرفت‌های خوبی در درمان سارکوم کودکان رسیده‌ایم و برگزاری چنین کنفرانس‌هایی فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات میان استادان و متخصصان است و زمینه‌ساز طراحی کارهای تیمی می‌شود.

مرتضوی گفت: هر اندازه پزشکان و متخصصان انواع سارکوم کودکان از یافته‌های جدید علمی برخوردار شوند نیازی به تجربه کردن راه‌های غیرضروری در تشخیص و درمان ندارند و این امر به سود اقتصاد حوزه درمان کشور است.

وی با اشاره به اینکه در درمان انواع سرطان کودکان با مشکل نادیده گرفتن از سوی خانواده‌ها مواجه هستیم، افزود: بسیاری از والدین با اینکه متوجه اشکالی در روند رشد و وضعیت جسمانی فرزندشان می‌شوند نمی‌توانند بیمار بودن کودک خود را بپذیرند و گاه حتی پس از تشخیص نیز پذیرش ندارند و درمان را به تعویق می‌اندازند. رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه کمک کنند تا با فرهنگ‌سازی و تکرار ضرورت پذیرش و هوشیاری خانواده‌ها بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

کنفرانس علمی یک روزه «تازه‌های سارکوم سر و گردن کودکان»، به همت مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک و با حمایت علمی انجمن رادیوانکولوژی ایران در مؤسسه خیریه محک برگزار شد.

محوریت این کنگره رویکرد درمان چند تخصصی در تومورهای سر و گردن کودکان بود و استادان و متخصصان از دانشگاه‌های معتبر داخلی و بین‌المللی در آن حضور یافتند.