ساری- مدیرکل دامپزشکی مازندران از تعطیلی دو کشتارگاه سنتی دام در استان خبر داد و گفت: کشتارگاه های سنتی حذف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه کاظمی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به کاهش بیماری پرندگان در استان گفت در حوزه نظارت بر آبزیان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و یکی از اقدامات حادثه‌ای بود که در محور هراز اتفاق افتاد و تمامی محموله‌های فاسد شده با دستور مقام قضائی از چرخه مصرف خارج شد.

وی رصد واحدهای آبزی پایین دست به دلیل آن که احتمال آن می‌رفت که دچار آلودگی شوند را از دیگر اقدامات ذکر کرد و با اشاره به رشد ۱۰۲ درصدی صادرات فراورده‌های پروتئینی و دامی ادامه داد: این میزان توانست ارزآوری مناسبی را برای کشور در پی داشته باشد.

وی با بیان این که بیش از ۳ میلیون کیلوگرم مرغ منجمد به کشورهای مختلف صادر شد و بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم محصولات لبنی نیز به خارج صادر شد, از صادرات ۸۹ هزار کیلوگرم ماهی به کشورهای مختلف خبر داد و افزود: ۴۹۳ هزار کیلوگرم ماهی تازه نیز صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران میزان صادرات خاویار را ۸۳۰ کیلوگرم اعلام کرد و با بیان اینکه مازندران تأمین کننده بخشی از مرغ مورد نیاز بازار تهران نیز هست، ادامه داد: تشدید نظارت در کشتارگاه‌ها از جمله طرح‌های به شمار می‌رود و با این اقدام توانستیم برخی از زیرساخت‌های نامناسب موجود در کشتارگاه‌ها را اصلاح کنیم.

کاظمی از تعطیلی دو کشتارگاه سنتی دام خبر داد و افزود: سه کشتارگاه صنعتی در حال فعالیت است و یک کشتارگاه صنعتی نیز در منطقه غرب استان در حال ساخت است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران یادآور شد: کشتارگاه‌های استان تأمین کننده و پاسخگوی نیاز گوشت استان است و دغدغه‌ای در این زمینه نداریم از این رو می‌توانیم نسبت به حذف واحدهای صنعتی کشتارگاهی اقدام کنیم.