بیرجند- مدیرکل سازمان بازرسی خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال از ۲۶ میلیارد ریال فرار مالیاتی جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رحیمی ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از وصول جرایم مالیاتی به مبلغ ۲۶ میلیارد ریال از ۲ شرکت فعال در استان خبر داد.

وی افزود: این دو شرکت با سندسازی و صورت وضعیت‌های غیر واقعی زمینه فرار مالیاتی را فراهم کرده بودند که وصول شد.

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی همچنین از انجام ۱۰۰ مورد بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان طی نیمه نخست امسال نیز خبر داد و گفت: در این بازرسی‌ها متهمان معرفی شده به دادسرا در سطح رئیس اداره، شهردار و کارشناس به تعداد ۳ نفر شناسایی شدند.

وی بیان کرد: ۵۳ نفر نیز سال گذشته در سطح مدیرکل، معاون، مدیر امور شعب، شهردار و کارشناس به مراجع رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شدند که این آمار در نیمه نخست امسال ۲۲ نفر بوده است.

رحیمی با بیان اینکه ۱۹ مهرماه سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور است، گفت: امسال چهل و سومین سالروز تشکیل این سازمان است.

وی جلوگیری از اخذ هزینه مازاد از مالکان چاه‌های کشاورزی برای تمدید پروانه را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نیمه نخست امسال عنوان کرد.

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی گفت: تسریع در قلع و قمع ۲۶۷ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح اراضی زراعی و باغی، خلع ید سه هکتار اراضی ملی و آزاد سازی ۴۴۰ هکتار اراضی پهنه معدنی که بلوکه شده بود نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه تحقق بخشیدن به موضوع شعار سال که هر ساله از سوی رهبر تعیین می‌شود در دستور کار سازمان بازرسی است، بیان کرد: حمایت از تولید و سرمایه گذاری باید از سوی دستگاه‌های بازرسی هم مورد توجه قرار بگیرد تا کشور به آنچه مد نظر مقام معظم رهبری است برسد.

وی در پایان از حمایت سازمان بازرسی از مدیران فعال و ریسک پذیر خبر داد و خاطرنشان کرد: مدیران فعال با روحیه جهادی مورد حمایت قرار می‌گیرند.