مرحله پایانی داوری اجراهای نهایی ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد روز دوشنبه ۱۶ مهر در سالن اصلی برج آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آخرین روز از داوری اجراهای نهایی ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد روز دوشنبه ۱۶ مهر در سالن اصلی برج آزادی تهران در بخش دونوازی و گروه‌نوازی موسیقی پاپ و کلاسیک برگزار شد.

در بخش نخست که به دونوازی موسیقی کلاسیک اختصاص داشت، ۳۴ اجرا در مقابل هیئت داوران متشکل از بیژن بیژنی، آندره مرادیان، فرزاد دانشمند و امیرپدرام طاهریان برگزار شد. ضمن اینکه در بخش دوم گروه‌نوازی موسیقی پاپ و کلاسیک، یک گروه از شهرستان و ۱۶ گروه از تهران به اجرا پرداختند.

بیژن بیژنی خواننده و عضو هیئت داوران ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد درباره کیفیت اجراهای این دوره از جشنواره گفت: احساس می‌کنم این جوان‌ها در آینده می‌توانند به موسیقی پاپ و کلاسیک جان ببخشند. این جشنواره در حقیقت موقعیتی است برای استعدادیابی‌هایی که می‌تواند در موسیقی ایران تاثیرگذار باشد.

عضو هیئت داوران درباره نقاط ضعف و قوت شرکت‌کنندگان اظهار کرد: شرکت‌کنندگان بیشتر در بخش گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک خوب بودند و آن‌ها را مستعد می‌دیدم. فکر می‌کنم اگر متولیان موسیقی روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند سرمایه‌های درخشانی برای موسیقی این سرزمین باشند.

بیژن بیژنی در پایان به نقش جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد در پیشرفت شرکت‌کنندگان اشاره کرد و گفت: جشنواره می‌تواند جایگاهی باشد برای جوان‌ها که موسیقی‌شان را به نمایش بگذارند. همین که آن‌ها دیده می‌شوند و مورد تشویق قرار می‌گیرند یک فرصت طلایی است.

فرزاد دانشمند موسیقیدان و نوازنده گیتار و یکی دیگر از داوران ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد درباره سطح کیفی اجراهای این دوره از جشنواره گفت: وقتی صحبت از کیفیت اجراها می‌شود، به سراغ ارزیابی ایده‌آل‌هایمان از اجراها در این رده سنی می‌رویم، در حالی که باید اجراهای این جشنواره را با دوره‌های گذشته مقایسه کنیم. البته بنده سال گذشته در هیئت داوران حضور نداشتم اما آن‌طور که دوستان می‌گویند اجراها نسبت به سال گذشته کیفیت بهتری داشتند و این خیلی خوب است.

این عضو هیئت داوران اظهار کرد: در چنین اجراهایی مهم است نوازنده‌ها بتوانند به هم گوش بدهند. باید در انتخاب معلم و استاد حساسیت زیادی داشته باشند. یک استاد ممکن است هنرجوهای زیادی داشته باشد ولی در عین حال خروجی قابل قبولی نداشته باشد.

اسامی برگزیدگان نهایی تمام بخش‌های دونوازی و گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی، دونوازی و گروه‌نوازی سازهای کوبه‌ای و دونوازی و گروه‌نوازی پاپ و کلاسیک روز جمعه ۲۰ مهر از سوی مهدی مساح بیدگلی (دبیر اجرایی جشنواره) و از طریق سایت خانه موسیقی ایران و خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد اعلام می‌شود.

مراسم اختتامیه جشنواره ۲۶ مهر در سالن اصلی برج آزادی تهران با حضور هنرمندان شناخته شده موسیقی و برگزیدگان برگزار می‌شود.