بوشهر- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کسب موافقت اصولی جهت راه‌اندازی مرکز تحقیقات «اعتیاد و سبک زندگی» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدهادی امامت ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از اخذ موافقت اصولی جهت راه‌اندازی مرکز تحقیقات «اعتیاد و سبک زندگی» خبر داد و افزود: درخواست اولیه جهت راه‌اندازی این مرکز در تیرماه سال ۱۴۰۱ به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارائه شد و پس از تأیید در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت در آذرماه سال ۱۴۰۲، سرانجام با استناد به رأی نهایی شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موافقت اصولی برای راه‌اندازی آن در مردادماه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تبریک به همکاران در رابطه با ضرورت راه‌اندازی این مرکز افزود: استان بوشهر بر اساس اطلس پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر در ایران جز استان‌های با شیوع مصرف بالای دخانیات و مخصوصاً قلیان در میان زنان است، همچنین از طرفی اعتیاد به سایر مواد افیونی، داروها، اینترنت و برخی مواد غذایی (مخصوصاً فست فود و شیرینی‌ها) در نسل جوان منجر به آسیب‌های جسمی و اجتماعی متعددی شده است.

وی در ادامه به شرایط آب و هوایی ویژه استان بوشهر و کاهش تحرک و سطح فعالیت بدنی متعاقب آن و همچنین افزایش گرایش به الگوهای غذایی ناسالم اشاره کرد و افزود: اصلاح "سبک زندگی" به‌عنوان راهکار اصولی در ارتقای سلامت جامعه است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: امید است راه‌اندازی این مرکز تحقیقاتی بتواند با شناسایی و بررسی علل و پیامدهای این مسائل به یافتن راه‌حل برای آن‌ها کمک کند و با تأکید بر ترجمان دانش بر سلامت جامعه اثرگذاری داشته باشد.