قم- نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در پردیسان با توجه به وجود تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تاسیس کتابخانه عمومی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم روانبخش پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با مدیر کتابخانه‌های عمومی استان قم اظهار کرد: متأسفانه در حالی که همه ما از اهمیت انس با کتاب و نقش کتاب در پیشرفت و تعالی انسان مطلع هستیم، به دلیل مشغله‌های زندگی و گذراندن وقت در فضای مجازی، کمتر به این مهم می‌پردازیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فضای مجازی به مطالعه عمیق منجر نمی‌شود و تنها اطلاعاتی سطحی در اختیار ما قرار می‌دهد و حال آنکه کتاب باعث ایجاد عمق در تفکر ما شده، اطلاعات ما را افزایش می‌دهد و بر تصمیمات ما در زندگی تأثیر می‌گذارد.

وی ابراز کرد: فضای مجازی در بسیاری از موارد همچون استفاده ضمن شنیدن کتاب صوتی و خواندن کتاب الکترونیکی می‌تواند فواید زیادی داشته باشد و خوشبختانه امروزه آثار بسیاری از عالمان و دانشمندان برجسته به صورت کتاب دیجیتال و حتی رایگان در فضای مجازی موجود است.

حجت الاسلام روانبخش ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم طلاب و دانشجویان علاوه بر رشته‌های تخصصی خود، در حوزه‌های دیگر نظیر اخلاق، علوم حدیث و تاریخ نیز مطالعه کنند؛ برای مثال کتاب‌های «جریان شناسی فکری سیاسی صدر اسلام» نوشته جواد سلیمانی و «تاریخ معاصر ایران» نوشته موسی نجفی و موسی حقانی بسیار مفید هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به وجود تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در منطقه پردیسان و اهمیت ایجاد کتابخانه عمومی و نیاز مردم منطقه به کتابخانه، لازم است تا پیگیری‌هایی جهت اختصاص بخشی از فضای این مراکز به کتابخانه عمومی و ارائه خدمات به عموم مردم انجام شود.

حجت الاسلام روانبخش خاطرنشان کرد: در مورد ایجاد کتابخانه در پردیسان همچنین لازم است با هم افزایی اداره کل مسکن و شهرسازی و همچنین شهرداری، زمینی را در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار دهیم و با حمایت خیرین و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‌ای با خدمات متنوع فرهنگی در پردیسان ایجاد کنیم.