تبریز-رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز گفت: شهرداری‌ تا زمانی که بدهی‌های خود را پرداخت و تسویه نکرده‌ است، پروژه‌ جدیدی را شروع نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا نوای باغبان در نود و هفتمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه اولویت اول شهرداری تبریز باید پرداخت بدهی‌ها باشد، افزود: شهرداری باید بلافاصله بعد از اطلاع گرفتن از میزان و زمان بدهی خود آن را پرداخت کند.

وی اظهار کرد: شهرداری برخلاف سایر ارگان‌های دولتی برای عملی کردن پروژه‌های خود منتظر تخصیص بودجه نمی‌ماند، پروژه را با بدهی هم که باشد پیش می‌برد زیرا در غیر این صورت تمام کارهایش نصفه و نیمه می‌ماند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز با اشاره به تفریغ بودجه شهرداری گفت: آمار و ارقام بودجه قطعی در نظر گرفته شده برای سال ۱۴۰۲ مرور شده و تفریغ بودجه آن به صورت قطعی دریافت شده است.

نوای باغبان، ادامه داد: قبلاً برای تفریغ بودجه ماه‌ها وقت گذاشته و تک تک اعداد و ارقام بررسی می‌شد اما از امسال این کار در اختیار حسابرس قرار گرفته است و تا پایان ماه جاری بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در تفریغ بودجه باید مرور و مشخص شود که بودجه سال گذشته چگونه خرج شده و برای هر موضوع چقدر بودجه اختصاص یافته و درآمد و هزینه‌های آن چگونه بوده است.

«احد صادقی»، دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز م با گلایه از عدم اختصاص بودجه در حوزه محیط زیست و خدمات شهری، افزود: در سازمان پسماند با یک تحرک ساده ۱۰۰ میلیارد ریال کمپوست داخل مجموعه شهرداری به فروش رفت و اگر این موضوع در این مجموعه تدوام یابد، می‌تواند روش خوبی برای درآمدزایی شهرداری باشد.

وی با بیان اینکه حوزه محیط زیست و خدمات شهری نیاز به توجه بیشتری از سوی اعضای شورای اسلامی دارد، اظهار کرد: شهرداری در این حوزه عقب مانده است در حالیکه می‌توان با سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مانند پسماند، بازارچه‌های محلی و سازمان میادین سود بیشتری کسب کرد.

صادقی، ادامه داد: در توزیع بودجه همانگونه که به پرداخت بدهی‌ها توجه می‌شود باید به خرید ماشین آلات و احداث پارک نیز توجه شود و در اولویت قرار گیرد.