یک مرکز فلسطینی اعلام کرد که تل آویو یک سال گذشته ۱۶۰۰ مورد حمله به خبرنگاران انجام داده که در نتیجه این اقدامات، ۱۷۵ خبرنگار شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، مرکز حمایت از روزنامه‌نگاران فلسطینی با صدور گزارشی در سالروز عملیات طوفان الاقصی به تشریح تجاوزهای یک ساله رژیم صهیونیستی علیه روزنامه نگاران و خبرنگاران در غزه پرداخت و نوشت که خبرنگاران تاوان گرانبهایی در انتقال وقایع و حقیقت‌های ناشی از جنایات رژیم صهیونیستی در یکی از بزرگترین جنایت‌های ضد بشری در تاریخ معاصر پرداخت کردند و اسرائیلی‌ها بیشترین جنایت‌ها را علیه خبرنگاران انجام دادند.

این گزارش به بررسی تجاوزها و جنایت‌های صورت گرفته رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران و رسانه‌های فلسطینی در بازه زمانی یک ساله از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۶ اکتبر ۲۰۲۴ پرداخته و نوشت که مجموع این تجاوزها طی یک سال بالغ بر ۱۶۰۰ مورد بود که در مجموع به شهادت ۱۷۵ روزنامه نگار مرد و زن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شده است. برخی از مجروحان دچار نقص عضو شده‌اند.

همچنین ۵۱۴ نفر از روزنامه نگاران در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی ضد منازل مسکونی در غزه یک یا چند نفر از افراد خانواده خود را از دست داده‌اند.

این گزارش اعلام کرد که اسناد مربوط به بازداشت ۱۲۴ خبرنگار را در اختیار دارد که از این میان سرنوشت دو تن از آنها نامشخص است و رژیم صهیونیستی از ارائه اطلاعاتی در مورد محل بازداشت یا شهادت احتمالی آنها خودداری می‌کند.

این بیانیه ترور و کشتار و رفتارهای صورت گرفته ضد خبرنگاران در غزه از سوی رژیم صهیونیستی را نقض آشکار کنوانسیون‌های بین‌الملل به ویژه معاهده ژنو و منشورهای حقوق بشری دانست و از جامعه جهانی و دولت‌ها و سازمان‌های حقوقی و سندیکاهای خبرنگاری خواست به حمایت از روزنامه نگاران در غزه برخیزند و تحقیقات در خصوص ترور روشمند آنها در غزه را آغاز کرده و عاملان این حوادث و آمران و تشویق کنندگان آن در کابینه رژیم صهیونیستی را در دادگاه‌های بین‌المللی مجازات کنند.