بندرعباس-مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سهم بنادر این استان در نیمسال نخست سال جاری در بخش کانتینری ۸۸ درصد و در بخش مسافری ۹۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین عباس‌نژاد سهم بنادر این استان در نیم سال نخست سال جاری در بخش نفتی و غیرنفتی در بین سایر بنادر کشور را ۴۷ درصد، در بخش کانتینری ۸۸ درصد و در بخش جابه‌جایی مسافر ۹۸ درصد اعلام کرد.

وی با اشاره به ۴۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تن حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی، سهم این بندر در بخش عملیات نفتی و غیرنفتی در بین سایر بنادر کشور را ۳۶ درصد و در بخش کانتینری ۷۸ درصد اعلام کرد.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی؛ از مجموع یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۶۹۷ TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بنادر استان هرمزگان، یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۹۲۶ TEU آن مربوط به بندر شهید رجایی بوده است.

عباس‌نژاد اضافه کرد: در شش ماهه امسال ۹ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۹۳ نفر مسافر از طریق بنادر و اسکله‌های تحت حاکمیت بندر شهید رجایی جابه‌جا شده‌اند که از این تعداد شش میلیون و ۶۵۷ هزار و ۱۱۶ نفر بین بنادر و اسکله‌های قشم (پل و لافت) رفت‌وآمد کرده‌اند.

گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال در مجموع ۵۴ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۲۳۱ تُن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شده که از این میزان ۳۷ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۸۱ تُن کالای غیرنفتی بوده است.