قم- رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: توسعه ورزش همگانی شهروندان از جمله اولویت‌های مدیریت شهری است که موجب کاهش معضلات اجتماعی و بهبود سلامت جسمانی افراد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی منش ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت‌های بدنی و ورزش عامل مهمی در تقویت کیفیت و شادابی زندگی مردم است و این امر به مراتب موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم بیان کرد: توسعه ورزش همگانی شهروندان از جمله اولویت‌های مدیریت شهری است که یقیناً موجب کاهش معضلات و مشکلات مبنایی اجتماعی و حتی سلامت جسمانی افراد می‌شود.

وی ابراز کرد: زیر ساخت‌های ورزشی برای توسعه ورزش همگانی در راستای دغدغه مندی این حوزه در مدیریت شهری بسیار ضرورت دارد و شهر قم به لحاظ فضاهای ورزشی و امکانات ورزشی با کمبود مواجه است.

موسوی منش تصریح کرد: توسعه و بسط پیدا کردن ورزش همگانی بین شهروندان و ورزشکاران گاهاً موجب شکوفایی استعدادها و زمینه ساز موفقیت‌هایی می‌شود و از همه مهم‌تر موجب آرام سازی روان انسان می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم یادآور شد: در صدد هستیم تا پایگاه‌های ورزش همگانی در سطح شهر قم ایجاد شود و برگزاری رویدادهای ورزشی جمعی از جمله برنامه‌های این پایگاه خواهد بود.

وی گفت: شهر قم از ۴۰۵ بوستان، ۳۵ ورزشگاه بدون سقف دارای ظرفیت مطلوبی برای توسعه ورزش همگانی شهروندان دارد، بنابراین با تعامل بیشتر بین شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان می‌توان زیر ساخت‌های خوبی در این راستا فراهم کرد.

وی افزود: موسوی منش ادامه داد: طی مدت گذشته اقدامات خوبی در زمینه‌های ورزشی در شهر انجام شده و تجلیل از قهرمانان و واگذاری یک واحد ورزشگاه ورزشی از این جمله اقدامات است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا افزایش تعاملات بین مدیریت شهری و اداره ورزش و جوانان و دیگر دستگاه‌های مرتبط ورزش همگانی و سلامت جامعه توسعه یابد و به مراتب شاهد بسیاری از معضلات و مسائل اجتماعی باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: تاکنون سعی شده تا چهل درصد از ظرفیت‌های ورزشی شهر قم با ۵۰ درصد تخفیف به مجموعه‌های فرهنگی و محلات و افراد نیازمند اختصاص یابد.