اصفهان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: کمک‌های مردمی برای کمک به غزه، لبنان و یمن در اصفهان طی ۱۰ روز جمع آوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان‌نثاری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بالاخص شهید سید حسن نصرالله و شهید سردار سرتیپ نیلفروشان، با بیان اینکه اهمیت جذب و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم غزه و لبنان برهمگان روشن است، اظهار کرد: مردم ما به اتفاق نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی احساس تنفر دارند و اعمال وحشیانه این رژیم جعلی و غاصب را محکوم می‌کنند، در این شرایط بایستی بستری فراهم شود تا مردم تنفر خود را بروز دهند و با حمایت‌های خود جبهه مقاومت را تقویت کنند.

وی در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی و بشردوستانه به مردم غزه و لبنان اظهار کرد: سازمان هلال احمر و پایگاه‌های مقاومت بسیج محور و متولی جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه مردم استان هستند. جان‌نثاری ادامه داد: همچنین دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام (ره)، ستاد عتبات عالیات، امور مساجد، اداره کل آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه‌ها نیز مجاز هستند تا کمک‌های مردمی را جذب و دریافت کنند و به سازمان هلال احمر و سپاه تحویل دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در خصوص جلوگیری از جمع‌آوری کمک‌های مردمی به صورت پراکنده، گفت: تنها سازمان هلال احمر، سپاه و کمیته امداد امام خمینی (ره) مجاز به اعلام شماره حساب هستند تا از جمع‌آوری کمک‌های نقدی به صورت پراکنده جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه لیست اقلام مورد نیاز از طریق سازمان هلال احمر بصورت رسمی و توسط صداوسیمای مرکز اصفهان و سایر رسانه‌ها به مردم اعلام شود، ادامه داد: رسانه ملی، محتوای مناسب جهت ترغیب و اطلاع‌رسانی صحیح تهیه و منتشر کند همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز رسانه‌های مکتوب و برخط استان را جهت اطلاع‌رسانی به مردم فعال نماید.

جان نثاری خاطرنشان کرد: فضاسازی شهری نیز توسط شهرداری‌های استان به خوبی انجام شود و طی ۱۰ روز (از ۱۹ مهرماه تا ۲۹ مهرماه) پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سراسر استان فعال و آماده دریافت کمک‌های بشردوستانه مردم استان باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: شرط نخست در این امر مهم ایجاد شور و نشاط در جامعه و فعال کردن حضور پررنگ مردم است لذا رسانه‌های استان و صداوسیمای مرکز اصفهان به نحو احسن نقش‌آفرینی کنند.