تولید اولین مستند از مجموعه «اماکن قرآنی محفل» که درباره حضرت ذوالقرنین و سدی که این پیامبر خدا در مقابل یاجوج و ماجوج ساخت، به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه کننده برنامه تلویزیونی «محفل» از تهیه تعدادی مستند قرآنی در کنار این برنامه تلویزیونی خبر داد و گفت: این مستندها قرار است به عنوان گوشواره‌های برنامه «محفل» ساخته و نمایش داده شوند.

وی افزود: در این مستندها قرار است به مکان‌هایی که در قرآن به آن اشاره شده پرداخته شود و به مخاطب نشان داده شود.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «محفل» اظهار کرد: یکی از این اماکن سدی است که در جنوب روسیه واقع شده و نقل است که این سد به دست حضرت ذوالقرنین که به روایتی همان کورش است، ساخته شده است.

تولید اولین مستند از این مجموعه مستند که درباره حضرت ذوالقرنین و سدی است که این پیامبر خدا در مقابل یاجوج و ماجوج ساخته، به پایان رسیده است و به زودی این مستند هم در تلویزیون نمایش داده می‌شود و هم در جشنواره مستند شرکت خواهد کرد.

مستند «اماکن قرآنی محفل» به تهیه کنندگی سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی و کارگردانی بهادر زمانی تهیه شده است. برنامه قرآنی «محفل» برنامه استعدادیابی پرمخاطبی در حوزه قرآن کریم از شبکه ۳ سیما است که مخاطبان فراوانی دارد و توانسته اقشار مختلف مردم را با خود همراه کند و گامی در راستای همنشینی بیشتر اقشار جامعه با قرآن، هنر قرائت و حفظ قرآن بردارد.