مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز بدون محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی، به تشریح دیدگاه های جانبدارانه خود درباره ثبات بلندمدت در لبنان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یورو نیوز، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا امروز سه شنبه بدون اینکه از تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان نام برده و یا آن را محکوم کند، ادعا کرد تا زمانی که لبنان نهادهای سیاسی خود را تقویت نکند، هیچ راه حلی برای درگیری‌هایی که به قیمت جان هزاران نفر تمام شده است، وجود نخواهد داشت.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی مداخله جویانه در امور داخلی لبنان اضافه کرد: ثبات بلندمدت در لبنان متکی بر ۴ اقدام اساسی است که مهم‌ترین آن انتخاب رئیس جمهور جدید است. ۳ اقدام دیگر شامل افزایش حمایت از ارتش لبنان از طریق تسهیلات صلح اروپایی اتحادیه اروپا؛ تقویت حضور سازمان ملل متحد در امتداد مرز؛ و ارائه کمک‌های مادی و بشردوستانه بیشتر است.

وی سپس از اتحادیه اروپا خواست تا مشخص کند که چه زمانی بسته کمک مالی یک میلیارد یورویی برای لبنان - که توسط اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در ماه می اعلام شده بود - را پرداخت خواهد کرد.

«بورل» همچنین از پیشنهاد فرانسه برای سازماندهی یک کنفرانس بشردوستانه در ارتباط با لبنان طی ماه جاری میلادی حمایت کرد.

این در حالیست که وی به تجاوزات دائمی اشغالگران قدس به لبنان به عنوان تنها عامل بی ثباتی در این کشور و درد و رنج مردم مظلوم آن کوچک‌ترین اشاره‌ای نکرد.