یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، جزئیات جلسه این کمیسیون با وزیر اقتصاد و معاونان وزیر را تشریح کرد.

رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: این جلسه در محل وزارت اقتصاد برگزار شد و علاوه بر وزیر اقتصاد، برخی از معاونان وی هم حضور داشتند و مباحث مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که مطرح شد درباره کسری بودجه سال ۱۴۰۳ بود که درباره راهکارهای کاهش کسری بودجه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه دولت در حال تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ است، در این جلسه مباحثی مطرح شد مبنی بر اینکه بودجه سال آینده باید حائز چه مواردی باشد و باید چه کنیم تا کسری بودجه کاهش یابد.

زارع ادامه داد: در این جلسه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید زیادی کردند که تسهیلات مربوط به بخش تولید و اشتغال هرچه زودتر پرداخت شود. همچنین آنان تاکید داشتند که وام ازدواج و وام فرزندآوری هم به موقع به متقاضیان پرداخت شود.

زارع گفت: همچنین درباره معافیت‌های مالیاتی بحث و تبادل نظر شد و تاکید شد که تا حد امکان ساز و کاری در نظر گرفته شود که اقشاری که حقوق کمتری دریافت می‌کنند، از معافیت مالیاتی زیادی برخوردار باشند و آن افرادی که حقوق بالایی دریافت می‌کنند، مالیات بیشتری دهند.