معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از برگزاری‌ سی وهفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در روزهای از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در دومین نشست وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مدیران کل استان‌ها که ظهر امروز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، به ارائه نکاتی درباره برگزاری سی‌وهفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی پرداخت.

وی با بیان اینکه سی‌وهفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه برگزار می‌شود، اهمیت هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این رویداد را به‌عنوان نخستین تجلی هم‌گرایی تمامی دستگاه‌های مرتبط با صنایع‌دستی در سه حوزه آموزش، تولید و بازرگانی مورد تاکید قرار داد و افزود: نمایشگاه صنایع‌دستی محلی برای فروش و بازاریابی محصولات قابل مطرح در بازار است. هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه بازار و فروش است و در کنار آن آثار فاخر نمایش داده می‌شود.

جلالی به برگزاری همزمان این نمایشگاه با نمایشگاه فرش و دعوت از هیأت‌های تجاری خارجی اشاره و تصریح کرد: هدفمان معرفی برندهای صنایع‌دستی است که قابلیت فروش و عقد قرارداد دارند و می‌توانند استمرار زنجیره ارزش را داشته باشند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه نقش‌آفرینی شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی در عرصه بین‌المللی حائز اهمیت است، افزایش میزان فروش محصولات شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی را از جمله مطالبات شورای جهانی صنایع‌دستی عنوان کرد.

وی بر جلب توجه کانون‌های تأثیرگذار در حوزه صنایع‌دستی و استفاده از ظرفیت نهادهای دولتی، غیر دولتی، بنگاه‌های بزرگ و مسئولیت اجتماعی سایر صنایع استان‌ها، حوزه‌های حمایتی از جمله بنیاد برکت، بنیاد علوی برای نقش‌آفرینی در برگزاری نمایشگاه تاکید کرد.