ایلام-مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: ۴۰ درصد جامعه استان ایلام از خدمات دامپزشکی بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس احمدی عصر سه شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی و هفته دامپزشکی ضمن خوش‌آمدگویی، قدردانی، سپاس و خیرمقدم محضر تمامی مدیران و همکاران حاضر در همایش اظهار کرد: ساختارهای یک کشور به عنوان مهم‌ترین میراث فرهنگی، دینی و تمدنی جامعه هستند، که با عنایت به ضرورت‌های موجود و متناسب با اولویت‌های زمان و مکان پاسخگوی نیازهای فردی و اجتماعی در جامعه هستند.

وی افزود: دامپزشکی ایران با پیمودن راهی صدساله بخش مهمی از ساختارهای ارزشمند و میراث ماست که امروز متناسب با رشد در جهان، در کشور نیز توسعه یافته است و به دنبال سلامت، بهداشت فردی و اجتماعی و مبارزه با بیماری‌های دامی، کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین در خدمت تنظیم و شکوفایی اقتصادی جامعه در بخش‌های مرتبط است.

وی تصریح کرد: علاوه بر سلامت و بهداشت جامعه شاید حدود ۴۰ درصد جامعه شغلی استان ایلام با گردش ماهیانه ده‌ها هزار میلیارد تومان متأثر از خدمات دامپزشکی است.

وی تصریح کرد: امروز جامعه دامپزشکی استان ایلام ضمن قدردانی از خدمات گذشتگان و پیشکسوتان دامپزشکی در یک سازمان نظام یافته و خودساخته در استان بهتر از هر زمانی برای ارائه خدمات به مردم و دست‌یابی به اهداف سازمانی آمادگی دارد و نقاط ضعف و قدرت خود را نیز می‌شناسد.

احمدی ادامه داد: در مسیری قرار گرفته‌ایم که براساس آن با تلاش و افزایش و نهادی نمودن تعامل بین بخشی با دستگاه‌های دینی، سیاست‌گذاری، مدیریت و برنامه‌ریزی استان، نظامی و انتظامی، به دنبال حفظ و حمایت از سرمایه دامی استان، کنترل بیماری‌های مشترک و تنظیم اقتصاد دام استان و ایجاد چرخه جامع فعال برای آن هستیم.

مدیرکل دامپزشکی اضافه کرد: ده‌هامیلیون نوبت سر واکسیناسیون در بخش دام و طیور، هزاران مورد کنش و نظارت بر تولید و توزیع فرآورده‌های خام خامی، توزیع اقلام دارویی و اعمال قرنطینه‌های درون و برون استانی بخش مهمی از اقدامات ما در این زمینه است که فضای کنترل شده‌ای از وظایف سازمانی در استان برای دامپزشکی پدید آورده است.