قم- فرماندار قم گفت: معابر و کنترل ترافیک شهر قم باید هوشمند سازی شوند و آرام سازی معابر باید مورد توجه مسئولان متولی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس ذاکریان عصر سه شنبه در دیدار با پلیس راهور شهرستان قم اظهار کرد: رسیدگی و کنترل مسائل ترافیک در تقاطع‌ها باید هوشمند شوند و روش‌های حضوری و سنتی پاسخگوی زمان امروز نیست.

فرماندار قم بیان کرد: عدم برخورداری اتومبیل‌ها و خیابان‌ها و معابر و جاده‌ها در ایجاد تصادفات و تخلفات سهم دارند که این عوامل باید مرتفع شوند.

وی ابراز کرد: معابر و کنترل ترافیک شهر قم باید هوشمند سازی شوند و آرام سازی معابر باید مورد توجه مسئولان متولی قرار گیرد.

ذاکریان ادامه داد: حمل و نقل عمومی می‌تواند در امر کاهش آلودگی‌های زیست محیطی شهر و حتی کاهش حجم ترافیک و تردد ماشین‌های شخصی در سطح شهر مؤثر باشد، البته منوط بر این است که کیفیت دستگاه‌های حمل و نقل عمومی ارتقا یابند.

فرماندار قم گفت: پلیس نقش بسیار ویژه‌ای در برقراری امنیت و آرام سازی شهر ایفا می‌کند و دستگاه‌های اجرایی و اداره باید با این ارگان نهایت همکاری را داشته باشند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید امر آموزش آسیب‌های اجتماعی را از سنین کودکی و نوجوانان دانش آموزان را پیش بگیرد تا شاهد وقوع و بروز این مسائل در آینده نباشیم.