بندرعباس-فرمانده انتظامی استان از کشف یک فقره زمین خواری و تصرف اراضی ملی متعلق به اداره اوقاف و امور خیریه به ارزش ۹۵۰ میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردارعلی اکبر جاویدان در تشریح این خبر اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی، فردی را که در یکی از روستای شهرستان بندرعباس اقدام به تصرف غیر قانونی اراضی اداره اوقاف و امور خیریه کرده بود شناسایی و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و با حضور کارشناس اداره اوقاف و امور خیریه به محل مورد نظر واقع در روستای حسن‌لنگی از توابع بندرعباس اعزام که با بررسی‌های میدانی انجام شده مشخص شد مقدار ۳۱۵۸۷ مترمربع از اراضی متعلق به اداره اوقاف و امور خیریه که از موقعیت تجاری- مسکونی ویژه‌ای برخوردار می‌باشد را با شیوه تخریب، حصار کشی به صورت غیر قانونی تصرف شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: در این رابطه یک متهم احضار و ضمن اعتراف به جرم ارتکابی، با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش اراضی ملی کشف شده در این عملیات را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۹۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.