کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا سفر خود به آلمان را به دلیل وقوع طوفان سهمگین «میلتون» به تعویق انداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، کاخ سفید امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور این کشور سفر خود به آلمان را به تعویق انداخت.

در بیانیه کاخ سفید در این خصوص آمده است که دلیل این موضوع طوفان سهمگین «میلتون» است و لذا بایدن اکنون نمی‌تواند برای شرکت در نشست ناتو درباره اوکراین به کشور آلمان سفر کند.

ساحل خلیج فلوریدا امروز برای مواجهه با طوفان «میلتون» و امواج عظیم پیش‌بینی شده آن آماده می‌شود.

این طوفان تخریب‌های گسترده‌ای را به مناطقی وارد می‌کند که ۱۲ روز پیش از طوفان هلن آسیب دیده‌اند و هنوز از آثار خشم و ویرانی‌های طوفان ایان که ۲ سال پیش رخ داد، ترمیم نیافته‌اند.

تقریباً کل سواحل غربی فلوریدا تحت هشدار طوفان قرار گرفتند، زیرا بادهایی شدید با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت به سرعت به سمت این ایالت در حرکت هستند و از آب‌های گرم خلیج مکزیک نیز توان مضاعف می‌گیرند.

میلتون ابتدا به طوفان رده ۵ با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید، اما صبح امروز سه‌شنبه شدت آن به رده ۴ کاهش یافت. کارشناسان می‌گویند این پدیده طبیعی همچنان «تهدیدی بسیار جدی» برای فلوریدا است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در همین ارتباط، برای ایالت فلوریدا وضعیت اضطراری اعلام کرد و هزاران نیروی فدرال برای عملیات امداد و نجات بسیج شده‌اند.

دستور تخلیه برای شهرها و روستاها در امتداد ساحل صادر شده و ساکنان در حال خروج از منطقه هستند.