اهواز - چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر خوزستان سه شنبه شب با حضور اقوام مختلف استان در اهواز شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر خوزستان سه شنبه شب با حضور استاندار خوزستان، معاونین استاندار، برخی از فرمانداران و مدیران کل استان برگزار شد.

تبیین نقش روستاییان و عشایر در تحقق سیاست‌های رونق تولید، اشتغالزایی، بازاریابی و تجاری‌سازی تولیدات روستایی، کسب و کارهای آینده روستایی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

معرفی جاذبه‌های فرهنگی و آداب و رسوم مناطق مختلف استان، معرفی بازی‌های بومی، پوشش‌های محلی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر خوزستان است.

در این مراسم بازی‌های بومی محلی توسط جمعی از دختران و پسران عشایر به صورت زنده اجرا شد. ارائه تولیدات، صنایع دستی و دستاوردهای روستاییان از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بود.

۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر نامگذاری شده است که به همین مناسبت همه ساله شاهد برنامه‌های مختلفی در مناطق عشایر نشین استان خوزستان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه مذکور با مشارکت استانداری و برخی نهادهای مربوطه از ۱۷ تا ۲۰ مهرماه دایر است که علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۷ تا ۲۲ به محل برپایی نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان واقع در اهواز، کیانپارس مراجعه کنند.