خرم‌آباد - استاندار لرستان گفت: هنوز برخی از دستگاه‌های دولتی در دو شهرستان رومشکان و معمولان استقرار پیدا نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت شامگاه سه‌شنبه در حاشیه جلسه هماهنگی استقرار نهادها و دستگاه‌های دولتی در شهرستان‌های معمولان و رومشکان، اظهار داشت: با عنایت به تأسیس دو شهرستان رومشکان باسابقه ۱۱ سال و معمولان باسابقه ۳ سال، متأسفانه تاکنون برخی از ادارات و نهادهای دولتی در این دو شهرستان تقریباً جدیدالتأسیس مستقر نشده‌اند.

وی تصریح کرد: در شهرستان رومشکان تاکنون تعداد ۳۱ دستگاه به‌صورت مستقیم و یا وابسته با اختیاراتی که دارند در حال فعالیت هستند؛ ولی در شهرستان معمولان در حال حاضر حدود ۱۵ دستگاه حضور دارند و نیاز است به‌منظور خدمت‌رسانی به مردم در این زمینه توجه بیشتری صورت پذیرد.

استاندار لرستان، افزود: امروز در جلسه‌ای که با دعوت از دستگاه‌هایی که در این دو شهرستان حضور کمتری دارند، مقرر شد؛ طبق برنامه‌ریزی انجام شده فرماندار معمولان تا ۱۵ آبان‌ماه امکاناتی را فراهم کرده و نمایندگی ادارات در آن شهرستان شروع به فعالیت کرده که این موضوع شامل شهرستان رومشکان نیز می‌شود.

شفقت، گفت: در این زمینه برخی از دستگاه‌ها بعضاً ادارات مرکزی آنها در سطح کشور مشکلات قانونی، حقوقی و ایراداتی می‌گیرند که دراین‌خصوص مقرر شد مکاتباتی از طرف استانداری لرستان به سازمان اداری استخدامی کشور، وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی انجام شود و با پیگیری لازم توسط استانداری و دستگاه‌های اجرایی موضوع دنبال شود.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که ما در چهارچوب قانون باید شهرهای زیر ۷۰ هزار نفر را به‌صورت مجتمع اداری، اداره کنیم که در قالب آن مردم بیایند و در یک مرکز مشخص، خدمات دولتی را بگیرند که دراین‌خصوص مقرر شد نمایندگانی از سازمان برنامه‌وبودجه، فرمانداری و استانداری لرستان با همکاری معاونت‌های توسعه مدیریت، سیاسی و عمرانی یک طرح جامعی ارائه دهند تا در چهارچوب قانون بتوانیم زمین موردنظر را فراهم کنیم و مجتمع متمرکز اداری در شهرستان‌های مذکور اولاً از محل زمین و امکانات دولتی در آن شهرستان و ثانیاً از محل کمک‌های استانی ساخته شود.

استاندار لرستان، ابراز امیدواری کرد که بازه زمانی برای احداث این مجتمع با همکاری و درایت دستگاه‌های اجرایی ظرف سه سال عملیاتی شود.