اهواز - استاندار خوزستان با اشاره به لزوم توسعه صادرات محصولات عشایر و روستاییان استان به کشورهای خارجی گفت: عشایر منبع و سرمنشاء تولید هستند و می‌توانند به رونق تولید در کشور کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب سه شنبه شب در حاشیه آئین افتتاح چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر خوزستان که در محل نمایشگاه‌های بین المللی اهواز برگزار شد بیان کرد: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از کیفیت بهتری برخوردار بوده و همین موضوع باعث افزایش استقبال مردم شده است.

وی اظهار کرد: امیدوارم با اختصاص مکانی بزرگ‌تر، این فرصت ایجاد شود تا همه دستاوردهای روستاها و عشایر مختلف استان در این نمایشگاه عرضه شود همچنین باید غرفه‌های بیشتری در اختیار عشایر و روستاییان قرار گیرد تا به تقویت این گونه نمایشگاه‌ها کمک شود.

استاندار خوزستان گفت: همه دستاوردهای عشایر و روستاهای استان از جمله کسب و کارهای خانگی باید عرضه شود تا مردم ضمن آشنایی با محصولات نسبت به خرید اقدام کنند.

وی به ارائه محصولات عشایر و روستاییان استان در بازارهای بیرون از استان و یا خارج کشور تاکید کرد و افزود: عشایر و روستاهای استان باید از طریق بازاریابی و تبلیغات اینترنتی به دنبال فروش محصولات خود در بازارهای خارجی باشند.

حسینی محراب تصریح کرد: استان خوزستان با داشتن تنوع فرهنگی و طبیعی و با جذب گردشگر، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه و کشور ایفا کرده است.

وی بیان کرد: روز ملی روستا و عشایر فرصتی مناسبی برای توجه بیشتر به ظرفیت‌های روستاهای خوزستان و قدردانی از مردم روستاها، شوراهای اسلامی و دهیاران به عنوان زحمت‌کشان خط مقدم این حوزه است.

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر نامگذاری شده است که به همین مناسبت همه ساله شاهد برنامه‌های مختلفی در مناطق عشایر نشین استان خوزستان هستیم.