خرم‌آباد - رئیس مجمع چاپخانه‌داران لرستان، کاهش نیرو یا محدودکردن فعالیت‌ها را از جمله مشکلات چاپخانه‌های این استان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحسین رشنو در مراسم افتتاح دفتر مجمع چاپخانه‎داران لرستان که در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: برای راه‌اندازی این مجمع بیشترین پیگیری و تلاش را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و به‌ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داد که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه هم اکنون چاپخانه‌های استان با مشکلات زیادی روبرو هستند که برای حل آن‌ها اقداماتی ازجمله کاهش نیرو یا محدودکردن فعالیت‌های خود انجام داده‌اند.

رئیس مجمع چاپخانه‌داران لرستان، گفت: تشکیل مجمع چاپخانه‌داران لرستان فضایی را برای حل مشکلات این صنف فراهم ساخته و در ابتدای کار به بررسی مسائل چاپخانه‎داران مرکز استان پرداخته خواهد شد که در ادامه پس از جشنواره «صنعت چاپ استان» جلسه‌ای برای تعیین نرخ‎نامه با حضور تمامی فعالین این صنعت تشکیل می‌شود.

رشنو، اضافه کرد: بعد از اجماع نظر چاپخانه‌داران برای نرخ‌نامه جدید، آن را در اختیار اتاق اصناف گذاشته تا مجوز کمیسیون را بگیرد و همگی ملزم به رعایت آن هستیم، برای همین یکی از فعالان این حوزه، مسئول اجراییات خواهد شد.