کرج- استاندار البرز گفت: با توجه به اینکه تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب فعلی شهرک صنعتی اشتهارد قدیمی است باید مطالعات جدید برای احداث تصفیه خانه شماره ۲ در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی روز سه شنبه در نشستی که در حاشیه بازدید از تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد انجام شد بر ضرورت آغاز مطالعات جدی در راستای احداث تصفیه خانه شماره ۲ با تکنولوژی‌های نوین در این شهرک تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی بویژه صنایع آلاینده نسبت به پیش تصفیه فاضلاب با احداث تصفیه خانه، اقدام کنند.

وی ادامه داد: بازچرخانی آب در کشورهای پیشرفته دنیا از جمله اقدامات مهمی است که علاوه بر حفاظت از محیط زیست در مصرف آب و هزینه‌های این امر، تأثیر بسزایی دارد.

عبداللهی گفت: مطالعات تصفیه خانه فعلی شهرک صنعتی اشتهارد در دهه ۷۰ صورت گرفته و احداث آن نیز مربوط به دهه ۸۰ و متناسب با شرایط آن زمان بوده است.

وی افزود: ضرورت دارد برای احداث تصفیه خانه‌های مدرن با تکنولوژی‌های روز دنیا در شهرک‌های صنعتی استان اقدام شود.

استاندار البرز گفت: باید با بهره گیری از مشاور صاحب صلاحیت تصفیه خانه‌های تمامی شهرک‌های صنعتی استان مورد مطالعه و بازنگری قرار گیرد.

وی افزود: تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی استان بویژه صنایع آلاینده باید از امکان تصفیه خانه و پیش تصفیه برخوردار شوند و روند فعالیت آنها به صورت آنلاین رصد و پایش شود.

عبداللهی گفت: بخش خصوصی باید برای تأمین اعتبار ایجاد تصفیه خانه‌ها وارد عمل شود چرا نتایج مثبت و منافع مالی این امر نیز به سرمایه گذاران باز می‌گردد.