همدان _ فرماندار بهار گفت: هنر صنعت فرش دستبافت از جمله هنرهای گرانبها و باقی مانده از میراث گذشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی فیض‌اللهی در نخستین همایش تخصصی فرش دستبافت بهار اظهار کرد: هنر صنعت فرش دستبافت از جمله هنرهای گرانبها و باقی مانده از میراث گذشته بوده که عجین شدن امروز آن با دانش روز ضرورت دو چندان دارد.

فرماندار شهرستان بهار افزود: به زودی همایش ایده پردازی نو در زمینه‌های مختلف از جمله فرش دستبافت با همکاری پارک علم و فناوری در شهرستان بهار برگزار خواهد شد که در این همایش ارائه ایده‌های نو در رابطه با صنعت فرش دستبافت از نقش مؤثری در توسعه و نوآوری این هنر و رفع مشکلات این صنعت برخوردار خواهد بود.

وی تصریح کرد: اشتغال زایی قریب به ۵ هزار نفر در حوزه فرش دستبافت شهرستان بهار به صورت مستقیم و غیر مستقیم که به عنوان یکی از کالاهای ارزشمند درگذشته دارای ویژگی‌های مهمی از جمله در زمینه اقتصادی، ارزش افزوده، صادرات، اشتغال فراگیر بودن آن در خانواده‌ها و ارزآوری برخوردار بوده است.

فرماندار شهرستان بهار یادآور شد: فرش دستبافت کشور در سالهای گذشته به بازارهای مختلف سنتی از جمله آلمان، بازارهای پل صادراتی از جمله کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس و بازارهای جدید CIS از جمله چین ارسال می‌شد و امروز تولید فرش دستبافت نیاز به حمایت و توجه هر چه بیشتر دارد.

وی افزود: پیش از این برای صنعت فرش دستبافت کشور ردیف بودجه خاص وجود داشت که متأسفانه در رابطه با این ردیف بودجه در سال‌های اخیر کم لطفی شده و نیاز است که نسبت به این امر نیز توجه ویژه شود.

فیض‌اللهی خاطرنشان کرد: انتفاع و سود آوری فرش دستبافت با نگاه ویژه به بازاریابی برای این هنر به طور قطع جان دوباره به صنعت فرش کشور خواهد بخشید و نقش مؤثری در توسعه صنعت فرش دستبافت کشور برخوردار خواهد بود.

وی تاکید کرد: تحقیقات در زمینه فرش دستبافت موجب آن خواهد شد که با تکنولوژی روز و ذائقه بازار دارای تولید فرش باشیم.