زنجان- رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از افزایش نظارت شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی در راستای ارتقای رضایت‌مندی شهروندان از خدمات ارائه شده در این زمینه خبر داد.

منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه موضوع حمل و نقل درون‌شهری همواره یکی از مطالبات شهروندان از شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب بوده است، گفت: با توجه به اهمیت موضوع و رویکرد شهرداری زنجان برای رضایت‌مندی مردم در این حوزه، بحث پایش تردد روزانه شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی شهری موضوعی بود که در شورای پنجم مطرح و در شورای ششم طرح مطالعاتی در راستای نوع و نحوه تردد وسایط نقلیه عمومی در سطح شهر به منصه ظهور گذاشته شد، افزود: یکی از آیتم‌های مهمی که در این طرح مدنظر قرار گرفت، میزان جمعیت ترددکننده از مسیرهای مختلف بود.

این مسؤول با تاکید بر اینکه بخش خصوصی تصمیم‌گیرنده اصلی در خصوص تعیین مسیرهای تردد ناوگان حمل و نقل شهری است، اظهار کرد: مجموع برآیند همه این موضوعات این خواهد بود که هفته آینده برای مسیرهایی که به لحاظ ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل شهری مغفول مانده است، تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل شهری به دنبال درآمدزایی بوده و محدود بودن خودروهای شهرداری نیز مشکلات را در این زمینه دوچندان کرده است، ادامه داد: در حال حاضر منتظر ابلاغ تصمیم شورای ترافیک هستیم اما به هر حال معتقدیم موضوع حمل و نقل عمومی نیاز مبرم به بازطراحی دارد.

مرادلو با اشاره به اینکه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی را تأمین کند، خاطرنشان کرد: شهرداری به عنوان نهاد خدمات‌رسان، مسوولیت‌های زیادی داشته و موضوع ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از این بخش‌ها است، به همین خاطر اگر قرار باشد شهرک‌های تازه تأسیس مملو از جمعیت شود، در این صورت نیازمند نگاه جدی به بخش خصوصی در این حوزه احساس خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم این موضوع، شهرداری به عنوان متولی شهر بحث نظارت بر عملکرد ناوگان عمومی را به جد دنبال می‌کند، تصریح کرد: معتقدیم باید در خصوص ناوگان حمل و نقل شهری بازخوانی و بازنگری جدی صورت گیرد؛ چرا که ارائه خدمات به همه شهروندان در این حوزه یک امر ضروری است.