اراک- مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات وعده صادق معادلات امنیتی و نظامی منطقه را به نفع ایران و جبهه مقاومت تغییر داد.

سردار محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عملیات موفقیت آمیز وعده صادق، تبلیغ قدرت نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه گنبد آهنین را زیر سوال برد و ساختگی بودن قدرت آن را به نمایش گذاشت.

وی تاکید کرد: عملیات وعده صادق، قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین ضعف و شکست پذیری رژیم صهیونیستی را در مقابل دیدگان مردم جهان، آشکار کرد.

مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اسلامی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق ۲، معادلات منطقه را به نفع ایران و جبهه مقاومت تغییر داد، گفت: یکی از دستاوردهای پنهان عملیات وعده صادق ۲ این بود که ایران، آمادگی کامل برای پاسخ به هر تهدیدی را دارد و به طور قطع جبهه حق همواره پیروز میدان است.

رژیم صهیونیستی از تمام ظرفیت‌ها برای انجام عملیات روانی بهره گیری کرد

سردار کریمی با اشاره به گذشت یک سال از انجام عملیات طوفان‌الاقصی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی همزمان در کنار عملیات نظامی در یکسال اخیر از تمام ظرفیت‌ها برای انجام عملیات روانی بهره گیری کرد تا به مردم ایران و جبهه مقاومت نشان دهد که جبهه مقاومت در وضعیت بدی بوده و میدان را باخته است.

وی با اشاره به شلیک موشک از غزه به تلاویو ادامه داد: علاوه بر این اقدامات اکنون از یمن، حزب‌الله و جبهه مقاومت عراق به سمت تلاویو، حیفا و پایگاه‌های نظامی موشک شلیک شد و به هدف اصابت کرد که نشان از شکست اسرائیل است.

فرمانده سابق سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: اسرائیل غاصب با انجام این اقدامات در صدد است به مردم خود این باور اشتباه را القا کند که حزب‌الله را شکست داده و جبهه مقاومت بازنده این جنگ است.

مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به همراهی برخی افراد در داخل کشور در این راستا، تصریح کرد: این افراد به چشم خود دیده‌اند که جبهه مقاومت علی‌رغم تمام مشکلات و شهدایی که در این مسیر داده است، با صلابت در برابر دشمن در حال مبارزه بوده و میدان را خالی نکرده است.

وی گفت: در عرف نظامی نیز اسرائیل با وجود تمام اقداماتی که در یک سال اخیر انجام داده، حتی نتوانسته غزه را کنترل و حماس را از پای در بیاورد.

مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات نظامی برای موفقیت، نیازمند عملیات پیوست فرهنگی و روانی است و باید اذعان کرد دشمن در مقابل اقامه نماز پرشکوه جمعه توسط مقام معظم رهبری، نه تنها نتوانست اقدامی انجام دهد بلکه در عملیات روانی نیز شکست خورد.

تلاش دشمن در ایجاد فضای روانی میان مردم ناکام ماند

سردار کریمی ادامه داد: دشمن در فضای مجازی تلاش فراوانی کرد که رعب و وحشت میان مردم ایجاد کند اما با گذشت یک هفته از عملیات وعده صادق این امر مشهود است دشمن در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده است.

وی افزود: حضور باصلابت رهبری در نمازجمعه، صرف زمان بیشتر برای حضور در نماز و مصاحبت با مسئولان این موضوع را به دشمن نشان داد که جبهه مقاومت با قدرت در برابر دشمن صهیونیست ایستاده و به مبارزه ادامه می‌دهد.

سردار کریمی گفت: مقام معظم رهبری با این مهم بر شادی جبهه مقاومت و تمام آزادی خواهان جهان افزوده و روحیه مضاعفی را به آنها بخشیده که به اندازه عملیات نظامی، ارزشمند بود.

وی تصریح کرد: اگرچه اسرائیل تمام مناطقی که تصور می‌کرد پایگاه حماس و مبارزان است بمباران کرد اما غزه همچنان ایستاده و به سمت اسرائیل شلیک می‌کند و این موضوع نشان دهنده شکست دشمن و پیام عملیات غزه است.