نشست خبری رئیس بازرسی تهران با موضوعات مرتبط به سازمان بازرسی و فعالیت‌های بازرسی استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری رئیس بازرسی تهران با موضوعات مرتبط به سازمان بازرسی و فعالیت‌های بازرسی استان تهران ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

افشین سهراب‌خوان رئیس بازرسی استان تهران ضمن عرض شهادت سید حسن نصرالله و همراهان ایشان گفت: این ایام مصادف است با سالروز تاسیس سازمان بازرسی است، هفته نیروی انتظامی را نیز تبریک عرض میکنم چرا که امنیت این کشور را مدیون این افراد هستیم.

وی افزود: در بازرسی کل تهران که شامل چند استان است با اقداماتی که در سال گذشته و سال جاری ادامه دارد، برخی از خروجی های که برای عموم مردم است را اعلام می‌کنیم. بحث ما بر اساس قانون سازمان و اجرای صحبت مقررات است. در همین راستا بازرسی برنامه هایی دارد. برنامه های موردی به تایید ریاست قوه قضاییه و بحث های فساد نیز در سازمان به تایید می‌رسد.

سهراب خوان ادامه داد: بحث های اتوسرویس و حمل و نقل درون شهری ساماندهی شد و با نصب لیبل غیرمجازها از محدوده خارج شد، مردم عزیز با مراجعه به سایت می‌توانند افراد مجاز را در سایت مشاهده کنند.

وی گفت: بحث پخش سوخت سیار نیز ساماندهی و به دلیل نصب دوربین از موضوع قاچاق جلوگیری شد که در موارد اضطراری نسبت به سوخت رسانی اقدام می‌کنند.دادگستری استان تهران گروه‌های ۱۲ گانه‌ای را تشکیل داد، در راستای تسهیل کار  صادرات و واردات برای صادرکنندگان و واردکنندگان جلسه ای برگزار شد.

وی با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی گفت: ما بازدیدهای مستمر داریم، برای رفع مشکلات آن‌ها همکاران بنده در بازرسی تهران در تمام طول سال در حال کمک رسانی به این واحدها هستند.

رئیس بازرسی استان تهران گفت: در راستای واحدهای تولیدی شاهد اتباع غیرمجاز در مراکز تولیدی بودیم و در این خصوص نامه دادیم و اعلام کردیم اگر از اتباع غیرمجاز استفاده کنند قطعا با آن واحدها برخورد خواهد شد. تمامی تولید کنندگان مواد غذایی باید بدانند چه اتباع مجاز چه غیرمجاز حق فعالیت در خط تولید نخواهند داشت، در صورت بروز با چنین مواردی قطعا آن کالا به عنوان یک کالای غیربهداشتی معرفی خواهد شد. خط قرمز ما سلامت مردم است از تولیداتی حمایت می‌شود که از قوانین حمایت می‌کنند.

سهراب‌خوان همچنین برخوردهای شدیدی با ساخت و سازهای غیرمجاز انجام دادیم، تخریب های ساخت و سازغیرمجار نیز انجام گرفته است.

رئیس بازرسی تهران گفت: در راستای نوسازی حمل و نقل تهران سازمان بازرسی به مشکلات ورود کرد و مهلت زمان هزینه را نیز رسیدگی کرد. همچنین به صورت سر زده از کل بیمارستان‌های تهران بازدید خواهیم داشت و موارد تخلفی را به مراجع ذی صلاح اعلام خواهیم کرد

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اقدامات سازمان بازرسی تهران در زمینه فساد در فوتبال و رفع مشکل  تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری گفت: از آنجا که این موضوع جنبه ملی دارد، ما حق ورود نداریم. در خصوص وام ازدواج  نیز شکایت‌هایی می‌رسد.  بازرس تعریف شد و بالای ۱۰ شعبه از بانک‌های مختلف تهران تخلفاتی داشتند که معرفی شدند. بخشی از تخلفاتشان در خصوص نوبت دهی بود که  آن را اصلاح کردند.

رئیس بازرسی تهران افزود:  در خصوص قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در حال بازرسی هستیم و  با دستور ریاست سازمان بازرسی کل کشور، برای کل کشور تعریف شده و با متخلفین برخورد می شود.

وی در رابطه فساد در فوتبال و تسهیل وام ازدواج بیان کرد: زیر نظر ورزش و امور جوانان سازمان است و ما ورودی نداریم، در رابطه با بحث وام ازدواج قطعا با متخلفین برخورد خواهد شد و تخلفات معرفی شده، در حال بازرسی هستیم.

وی در خصوص سایر اقدامات سازمان بازرسی افزود: 12.5 همت به عنوان مبالغی بود که در بازرسی‌ها به بیت المال برگشته است. برای صیانت از مدیران و حفظ حقوق عامه نیز ١٣٨ هزار گزارش هشداری به دستگاه های اجرایی استان دادیم،که ١٣٣ هزار آن در استان تهران انجام شد.

سهراب‌خوان در رابطه با آزادسازی اراضی گفت: سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع در اراضی شهری و ۵۰ هزار هکتار در اراضی زراعی، ملی، مرتع و جنگل با ورود بازرسی استان تهران آزادسازی شده‌اند. همچنین شرایط احداث مترو اسلامشهر محیا شد و به زودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

سهراب‌خان در پاسخ به سوالی درخصوص فعالیت‌های سامانه گزارشگران فساد و گشت ارشاد مدیران، گفت: در سازمان بازرسی دو سامانه داریم، سامانه گزارشگران فساد و سامانه رسیدگی شکایات. در سامانه دوم اسم و آدرس و مشخصات فرد مشخص است اما در سامانه گزارشگران فساد، اسامی و مشخصات گزارشگر پنهان است و فقط اعلام فساد می‌آید. 

رئیس بازرسی استان تهران در خصوص بحث ساختمان‌های ناایمن گفت:تعداد زیادی از این ساختمان ها شناسایی شده و برخی به سمت ایمن سازی پیش رفته اند، اخطارها نیز داده شده و آنها نیز در حال انجام هستند.

وی در خصوص اقدامات سازمان بازرسی درباره آلودگی هوا، گفت: درباره آلودگی هوا تحت عنوان موضوعات محیط‌ زیستی جلساتی تشکیل دادیم و دادستان  تهران به جد به دنبال این موضوع است. بازرسی کل کشور در رابطه با موضوع محیط زیست بر  کارخانه‌هایی که آلودگی توزیع می‌کنند، نظارت دارد. نوسازی دستگاه‌ها و گستردگی موضوعات باعث این اتفاقات شده است.

در سال‌های قبل بهینه‌سازی خودروها جزو اقدامات بازرسی کل کشور بود که سوخت مازوت برچیده شد. رفع آلودگی هوا هنوز به نقطه مطلوب نرسیده اما در تلاش هستیم. برقی کردن خودروها در دادستانی مطرح شد. آلودگی محصولات کشاورزی و آب هم در دستور کار قرار داریم و نتایج بازرسی آن منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی تهران بیان کرد: درباره آلودگی هوا، استارت این موضوع زده شده است اما آلودگی هوا یک شبه به وجود نیامده و همکاران ما و مسئولان ذیربط به جد پشت این کار هستند تا مرحله به مرحله پیش برود.

وی در پایان گفت: علی رغم دستور رییس قوه قضاییه در رابطه‌ با برداشتن قید محرمانگی، گزارشات مهر محرمانه ندارد اما شاید نتیجه برخی از گزارش‌ها زمانی که مورد بررسی قرار گیرد با آنچه در فضای رسانه‌ای منتشر شود، متفاوت باشد، از همین رو انتشار برخی گزارشات محرمانه است و محدودیتی در اطلاع رسانی داریم.