کرمان_رئیس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای آموزش و پرورش استان کرمان از کسب ۱۲ رتبه برتر کشوری توسط گروه‌های آموزشی در دروس مختلف دوره دوم متوسطه نظری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین موحدی نیا، گفت: در ارزیابی شاخص‌های متعدد عمومی و تخصصی که هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد استان کرمان در دوره دوم متوسطه نظری در دروس روان شناسی، ریاضیات، معارف اسلامی، علوم اجتماعی، فیزیک، زیست شناسی، فناوری اطلاعات، توسعه شایستگی، ادبیات فارسی، دین و زندگی، زمین شناسی و عربی با کسب ۱۰۰ امتیاز حائز رتبه برتر کشور شده‌اند.

وی افزود: همچنین در مجموع میانگین نمره گروه‌های آموزشی، استان کرمان در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۶۸/۶ نمره‌ای رشد چشمگیری داشته است که این میزان از رشد در تاریخ آموزش و پرورش بی سابقه است.

رئیس اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوا آموزش و پرورش استان کرمان گفت: گروه‌های آموزشی کانون تحول در آموزش و پرورش هستند و تنها گروه مرجع تخصصی در سطح آموزش و پرورش اند که ارتقا و بهبود کیفیت کار آنها می‌تواند موجب تغییر و تحولات آموزشی و پرورشی شود.

موحدی نیا، افزود: با توجه به ظرفیت بالای گروه‌های آموزشی، امسال برنامه‌های متعددی در بخش‌های مختلف از جمله: توانمندسازی معلمان و دانش آموزان، کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و ارتقای نمرات امتحان نهایی برنامه ریزی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه در سال تحصیلی جاری علاوه بر پایه دوازدهم امتحانات نوبت دوم پایه‌های دهم و یازدهم هم نهایی و تأثیر ۶۰ درصدی در کنکور خواهند داشت کارگروهی به همین منظور در اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوا تشکیل شده است که در حال برنامه ریزی و اجرای برنامه‌هایی با محوریت امتحانات نهایی هستند.